fbpx

Rozszyfrowujemy skróty używane w marketingu, remarketingu i eCommerce.

Słownik GO.PL

Używanie skrótów i akronimów jest w dzisiejszym świecie bardzo popularne. Osoby pracujące w branży eCommerce, w dziale marketingu czy sprzedaży, a także posiadające własne sklepy internetowe spotykają się z nimi codziennie.

Warto zatem rozwinąć najczęściej używane skróty w naszej pracy i przybliżyć ich znaczenie.

Ads reklama

API to zestaw reguł umożliwiający różnym systemom wzajemną komunikację. Pośrednik między kodem, którym dysponujemy, a innym zewnętrznym systemem czy aplikacją.

B2B (business to business) to rodzaj relacji biznesowej między firmami.

B2C (business to consumer) to rodzaj relacji biznesowej między firmą a konsumentem.

Baner reklamowy graficzny szablon umożliwiający prezentację wybranych produktów lub usług oferowanych przez dany sklep internetowy.

Bounce rate (współczynnik odrzuceń) to procent osób, które opuszczają witrynę po zobaczeniu tylko jednej strony.

C2C (consumer to consumer) to transakcje zawierane, np. w serwisach aukcyjnych między konsumentami.

Cookie wysyłane przez serwer informacje dotyczące stron internetowych, które zapisywane są w pamięci komputera użytkownika w celu sprawniejszego wyświetlania danej strony www przy jej ponownej odsłonie.

CPC (cost per click) to model rozliczeń w reklamie, koszt za pojedyncze kliknięcie w reklamę.

CPM (cost per mille) to koszt tysiąca wyświetleń kreacji reklamowej lub dotarcia do tysiąca odbiorców.

CPS (cost per sale) w tym modelu reklamodawca płaci przeważnie określony procent od sprzedaży.

CPV (cost per view) używany w reklamie video – koszt za obejrzenie.

CSS lista reguł opisująca ułożenie elementów na stronie www.

CR (conversion rate) czyli wskaźnik konwersji (np. ile procent użytkowników, którzy odwiedzili stronę, dokonało zakupu produktu).

CTA to wezwanie do działania, czyli call to action. Jest to zawołanie w reklamie, często podawane w formie przycisku np. KUP TERAZ, ZOBACZ, SPRAWDŹ.

CTR (click through rate) czyli współczynnik kliknięć. Stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń (lub otwarć w wypadku email marketingu).

FAQ najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami.

FEED PRODUKTOWY to plik zawierający opis i atrybuty produktów dostępnych w ofercie sklepu internetowego, zazwyczaj występujący w formacie XML bądź CSV.

HTML bazujący na zamkniętych w ostrych nawiasach język wykorzystywany w tworzeniu stron internetowych.

IP (Internet Protocol) to numer lub liczba nadawana komputerowi, interfejsowi czy systemowi, który służy do identyfikacji w sieci.

OR (open rate) to procentowy wskaźnik otwarć mówiący, ile osób otworzyło nadesłaną przez nas wiadomość.

ROAS (return on advertising spending) czyli zwrot z wydatków na reklamę. Przychód wygenerowany przez wykorzystany budżet. Obliczony w prosty sposób, przez podział przychodów przez wydatki, wyrażony procentowo.

ROI (return on investment) czyli zwrot z inwestycji. Wskaźnik efektywności wyrażany w procentach używany by zmierzyć skuteczność działań biznesowych.

RTB (real time biding) zautomatyzowany handel powierzchnią reklamową na stronach www, który jest realizowany w czasie rzeczywistym w modelu aukcyjnym.

SEO działania mające na celu poprawienie pozycji strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

SMART PIXEL to kod śledzący, który umożliwia prowadzenie kampanii remarketingowej. XML to uniwersalny standard przeznaczony do reprezentowania danych w formie odpowiednio ułożonych struktur. W pliku XML mogą zawierać się informacje na temat produktów dostępnych w sklepie internetowym.

URL to ujednolicony format służący do odnoszenia się do różnych zasobów w Internecie.

UTM to pięć parametrów używanych głównie w marketingu, aby określić skuteczność kampanii z różnych źródeł i mediów kierujących do strony internetowej.

Posted by Go.pl in Baza wiedzy, 0 comments

Kilka rzeczy, które warto wiedzieć o modelu atrybucji.

Modele Atrybucji

Model atrybucji jest nie tylko bardzo ważny, ale i bardzo trudny. Wymaga wykorzystania dedykowanych narzędzi oraz wiedzy analitycznej. Co więcej, nie sposób stworzyć standardowego modelu, który stanowiłby idealny wzorzec dla każdego biznesu.

Niestety trudności te sprawiają, że model atrybucji dla wielu osób stanowi jedynie modny i niewiele znaczący slogan. To duży błąd.

Czym jest model atrybucji?

Model atrybucji to popularne wyrażenie, którego używa się w kontekście optymalizacji inwestycji marketingowych i remarketingowych. Jest to zasada lub zestaw reguł, które umożliwiają zrozumienie jaka kombinacja zdarzeń ma wpływ na wystąpienie pożądanej akcji (np. sprzedaży), określając tym samym wartość danego narzędzia marketingowego na ścieżce konwersji.

Idealny model atrybucji powinien w najbardziej sprawiedliwy sposób wynagradzać poszczególne kanały i wskazywać na ile zmieniłyby się Twoje przychody, gdybyś zrezygnował z jednego z nich.

Porównując wartość konwersji przypisaną danemu kanałowi z poniesionymi wydatkami, powinieneś móc określić na ile dany kanał jest rentowny.

Model atrybucji decyduje o tym, jak przypisać ilość lub wartość sprzedaży i konwersji różnym punktom styku z klientami. Obejmuje to przede wszystkim: paid search, reklamę e-mail i display, social media, wyszukiwanie bezpłatne, odesłania oraz wpływ, jaki każdy z nich ma na ewentualną konwersję.

Modele Atrybucji

Pytanie “Jaki model atrybucji jest najlepszy?” zadaje sobie chyba każdy, kto miał możliwość zapoznać się z szerokim wachlarzem dostępnych modeli atrybucji konwersji.

Taktyki, strategie i kanały stają się coraz bardziej skomplikowane, dlatego też powstały modele atrybucji, które służą przypisywaniu im wartości. Mogą być proste, oparte na pewnych zasadach lub skomplikowane, oparte na algorytmach. Mogą uwzględniać jedną bądź większą ilość interakcji.

  • First click (pierwsza interakcja) przypisuje 100% wartości pierwszemu punktowi styku na ścieżce konwersji.
  • Last click (ostatnia interakcja) przypisuje ostatniemu punktowi styku pełną wartość, nie biorąc pod uwagę, ile razy były dokonane wejścia z innych kanałów. Ten model jest łatwy do śledzenia i ustawienia, ale w tym przypadku uniwersalność często oznacza bezwartościowość.
  • Atrybucja linearna przypisuje równą wartość na każdym kroku ścieżki konwersji. Jeśli użytkownik przeszedł przez 4 punkty styku zanim dokonał zakupu, każdemu kanałowi zostanie przypisane 25% wartości konwersji.
  • Uwzględnienie pozycji prowadzi do docenienia pierwszych i ostatnich punktów styku, zazwyczaj przypisywane jest im 40% wartości konwersji. Pozostałe 20% jest dzielone między środkowe punkty styku. Model pozycyjny zakłada posiadanie już pewnej wiedzy o ścieżkach klienta i istotności narzędzi.
  • Rozkład czasowy jest prostym modelem algorytmicznym, który przypisuje większość wartości punktowi najbliższemu konwersji. Kolejne punkty mają przypisywane mniejsze wartości zgodnie z oddalaniem się od dokonania konwersji. Mimo to, model ten nadal faworyzuje ostatni punkt styku.
Modele Atrybucji

Warto również wspomnieć o Data-Driven Attribiution, które pozwala prawidłowo inwestować swój budżet, wybierając te kanały, które w danym momencie są najbardziej skuteczne i wspomagają konwersję. Data Driven wykorzystuje dane o konwersji, by określić, które reklamy, słowa kluczowe i kampanie mają największy wpływ na cele biznesowe. Oblicza rzeczywisty udział poszczególnych słów kluczowych na różnych etapach ścieżki konwersji.

Jak już mówimy o Data-Driven to nie możemy nie wspomnieć o Google Attribution. Jest to rozwiązanie, które przypisuje konwersje w sposób uwzględniający wszystkie punkty styku i w pełni identyfikuje ścieżkę zakupową klienta.

Google Attribution to narzędzie, które pozwala na działanie w trzech krokach:

  • unifikacja danych,
  • analiza,
  • działania użytkownika, czyli łatwe raportowanie i optymalizacja.

W menu Google Attribution mamy dostęp do 4 funkcji: Analyze, Act, Data oraz Admin. Pierwsza z nich służy analizie porównawczej modelu atrybucji. Kolejna z opcji to Act, w której to możesz wybrać konwersje, z których chcesz korzystać podczas analizy. Data to wskazanie miejsc, z których danych system będzie korzystał. A ostatnia z nich, czyli Admin, to po prostu ustawienia konta.

Jakie są zalety modelu atrybucji?

Implementacja modelu atrybucji pomaga zrozumieć, co ma wpływ na zakupy konsumentów oraz jak wygląda sposób dokonywania przez nich zakupów. Dzięki temu będziesz też wiedzieć skąd przychodzą Twoi klienci oraz jakie kanały i taktyki zasługują na główny udział w dysponowaniu budżetu marketingowego i remarketingowego. Unikniesz błędnych wniosków, mylnego myślenia i złych decyzji. Dlaczego? Ponieważ większość systemów mierzenia efektywności reklamy opiera się prawie wyłącznie na analizowaniu źródeł ostatniej wizyty przed konwersją, mimo oczywistości, że ostatnia interakcja nie odpowiada w 100% za uzyskanie konwersji.

Posted by Go.pl in Aktualności, 0 comments

Cykl webinarów w GO.PL.

GO.PL Webinary

Rozpoczynamy cykl webinarów prowadzonych przez naszych specjalistów. Webinary odbywały się będą cyklicznie dwa razy w miesiącu. Będziemy poruszać tematy związane między innymi z remarketingiem, digital marketingiem, branżą eCommerce, integracją GO.PL z wieloma platformami stron internetowych, naszymi narzędziami do tworzenia kampanii reklamowych.

Pierwszy webinar odbędzie się 26 czerwca i jest przeznaczony dla osób, które posiadają aktywne sklepy internetowe na platformie Shoper. W trakcie jego trwania prowadzący odpowiedzą między innymi na pytania: jak skutecznie wdrożyć remarketing wykorzystując aplikację GO.PL Remarketing i MA, jak znacząco zwiększyć wielkość zamówień dzięki narzędziom: mailGO, rtbGO, similarGO oraz videoGO oraz jak sprawnie poruszać się w panelu GO.PL. Przeprowadzą również live demo uruchomienia pierwszej kampanii remarketingowej.

Kolejny webinar odbędzie się natomiast 3 lipca i będzie dotyczył videoGO czyli produktowych reklam w formie filmu. Podczas tego spotkania internetowego prowadzący odpowiedzą na pytania, dlaczego reklamy video zdobywają taką dużą popularność oraz dlaczego są skuteczniejsze niż tradycyjne banery reklamowe.

Wyjaśnią również jak działa narzędzie videoGO oraz jakie są zalety jego stosowania w swojej kampanii reklamowej.

Na webinary można rejestrować się na stronie: https://go.pl/webinary/.

O dokładnych datach, godzinach i tematach kolejnych webinarów będziemy informować na naszym Facebooku’u oraz stronie internetowej w zakładce Aktualności.

Webinary poprowadzą Piotr Lubelski- Dyrektor Handlowy GO.PL oraz Arkadiusz Wilk- Customer Success Specialist GO.PL.

Piotr Lubelski posiada ogromne doświadczenie i rozległą wiedzę na temat Digital Marketingu. Z sukcesami prowadził kampanie eCommerce na dużą skalę. Od wielu lat tworzy, kieruje i zarządza dużymi zespołami. Prywatnie Piotr to kochany mąż i ojciec czteroletniego Jasia. Jest duszą towarzystwa, uwielbia spędzać czas zarówno z rodziną jak i swoimi przyjaciółmi. Jego pasją jest futbol amerykański i technologia blockchain.

Arkadiusz Wilk jest specjalistą w prowadzeniu kampanii remarketingowych email, display, video oraz similar audience. Nie straszne są dla niego liczby, wykresy i tabelki. Nie ma kampanii, której Arek by nie zoptymalizował. W wolnym czasie uwielbia podróżować. Wybiera zarówno polskie góry jak i najbardziej egzotyczne kraje świata. Miłośnik Traficar’ów, jazdy na rowerze i miasta Krakowa.

Posted by Go.pl in Aktualności

Integracja GO.PL z platformą Shoper.

GO.PL Shoper

Aplikacja, którą stworzyliśmy wraz z Shoper’em jest przeznaczona dla wszystkich tych, którzy posiadają swój sklep internetowy na tej platformie. Jej zadaniem jest ułatwić integrację Twojego e-sklepu z naszą platformą do remarketingu.

Czym jest Shoper?

Shoper to gotowe oprogramowanie dla sklepów internetowych. Jest dostarczane przez firmę DreamCommerce S.A. sprzedawcom działającym w branży eCommerce. Oprogramowanie to obsługuje cały proces zakupowy począwszy od przyjęcia zamówienia, przez jego wysyłkę aż do rozliczenia księgowo-magazynowego. Shoper jest dostępny jako usługa typu SaaS i posiada kilkaset funkcji do zarządzania e-biznesem. Jest zintegrowany z takimi serwisami jak Allegro, Facebook czy systemy płatności, posiada też aplikacje, które wspomagają prowadzenie sklepu internetowego.

Aplikacja GO.PL Remarketing i MA.

Taką właśnie aplikacją jest GO.PL Remarketing i MA, która pozwala na szybkie zintegrowanie się z platformą GO.PL i stworzenie swojej kampanii remarketingowej. Dzięki zainstalowaniu aplikacji będziesz mieć dostęp do wszystkich narzędzi GO.PL (rtbGO, mailGO, similarGO, videoGO), które skupiają się przede wszystkim na podnoszeniu konwersji w sklepie i pozyskiwaniu wartościowego ruchu. Dzięki niej możesz również korzystać z ogromnej ilości banerów reklamowych, a także masz możliwość konfiguracji i tworzenia własnych grafik. Instalacja aplikacji jest bardzo prosta, jeżeli będziesz mieć jednak z tym jakieś problemy to zerknij do naszej zakładki integracje.

Posted by Go.pl in Aktualności

Jest nas więcej.

Piotr Lubelski GO.PL

Miło nam poinformować, że do naszego zespołu dołączył Piotr Lubelski, który objął stanowisko Dyrektora Handlowego.

Piotr to doświadczony lider z rozległą wiedzą na temat Digital Marketingu. Z powodzeniem prowadził kampanie eCommerce na dużą skalę. Na swoim koncie ma udokumentowane osiągnięcia w zakresie strategicznego planowania online, rozwoju produktów i biznesu, tworzeniu innowacyjnych modeli biznesowych oraz zarządzaniu projektami i analizie biznesowej.

Piotr posiada ośmioletnie doświadczenie w tworzeniu, kierowaniu i zarządzaniu dużymi zespołami. Swoje kompetencje zdobywał między innymi w Energy Invest Group S.A., gdzie pełnił stanowisko eCommerce Director, Pracowni Finansowej sp. z o.o. jako Sales Manager Poland oraz w EURODOMANNA sp. z o.o. jako Property Executive.

W GO.PL sp. z o.o. będzie zajmował się zarządzaniem działami Sprzedaży, Marketingu, Supportu i Customer Success. Będzie tworzył, rozwijał, wdrażał i realizował strategie sprzedażowe, pozyskiwał nowych klientów oraz negocjował i zatwierdzał transakcje z szeregiem strategicznych partnerów.

Piotrowi życzymy powodzenia w pracy i spełnianiu swoich obowiązków.

Posted by Go.pl in Aktualności, Blog, 0 comments

Webinary

Webinary GO.PL

Webinar to rodzaj e-learningu, nowoczesny format szkoleniowy, wykorzystujący transmisję audio-video w czasie rzeczywistym. Używając technologii streamingu, przesyłamy “na żywo” dźwięk, obraz i tekst, dzięki czemu jako uczestnik webinaru otrzymujesz pełnowartościowe szkolenie nie ruszając się z miejsca.

W czasie webinaru prezenter pokazuje uczestnikom wybrane zagadnienia w formie prezentacji i omawia wszystkie merytoryczne kwestie. W trakcie jego trwania prowadzący może zadawać pytania, na które można odpowiedzieć na czacie lub ankiecie online, dzięki czemu spotkanie staje się w pełni interaktywne. Pod koniec webinaru natomiast, możliwość na zadawanie pytań mają uczestnicy, podczas których zostaną wyjaśnione wszystkie ich wątpliwość związane z omawianym tematem.

Jakie są zalety tego formatu szkoleniowego?
  • Przede wszystkim słyszysz “na żywo” lektora prowadzącego webinar, widzisz go, a także na swoim ekranie masz dostęp do prezentacji i pokazu slajdów.
  • Oszczędzasz czas, ponieważ nie musisz dojeżdżać w miejsce odbywania się szkolenia.
  • Oszczędzasz pieniądze, ponieważ nie musisz ich wydawać na transport oraz zakwaterowanie. Dodatkowo nasze webinary są DARMOWE, więc nie płacisz nawet za wiedzę.
  • Brak ograniczeń geograficznych oznacza, że udział w webinarze możesz wziąć nie zależnie od tego, gdzie mieszkasz ani w jakim miejscu się obecnie znajdujesz. Możesz się szkolić i zdobywać nową wiedzę praktycznie w każdym miejscu na świecie.
  • Pełna interaktywność. Pod koniec każdego spotkania możesz zadawać nurtujące Cię pytania i rozwiać swoje wątpliwości.
  • Czas trwania spotkania to zazwyczaj 45-90 minut, co oznacza, że w krótkim czasie zostanie Ci przekazana maksymalna ilość sprecyzowanej wiedzy.
Posted by Go.pl in Blog, 0 comments

…bo każdemu należy się chwila relaksu.

Go.PL

Nie samą pracą człowiek żyje. To przysłowie przyświecało nam w trakcie piątkowego, firmowego wyjścia. Wybraliśmy się do klubu muzycznego Garage, aby miło spędzić czas. Dobre jedzenie, zimne napoje i długie rozmowy to był nasz sposób na spędzenie piątkowego wieczoru.

Go.PL
Dodatkową aktywnością był firmowy turniej w bilard’a. Każdy walczył o wygraną, ale finałową rozgrywkę stoczyli Arkadiusz i Piotr. Arek okazał się niekwestionowanym zwycięzcą, a reszcie ekipy pozostało jedynie mu pogratulować.

Nie poddajemy się jednak i już planujemy rewanż. 😊
Posted by Go.pl in Blog, 0 comments

M@il My Day, czyli o naszym udziale w największej w Polsce konferencji email marketingowej.

GO.PL na MailMyDay

10 kwietnia odbyła się jedna z największych konferencji email marketingowych w Polsce, czyli M@il My Day 2019. Była to już siódma edycja tego wydarzenia, na którym można było wysłuchać dużej dawki inspirujących prelekcji i case study. Dzięki prelegentom, którzy wygłaszali swoje przemówienia mogliśmy się dowiedzieć jak efektywnie wykorzystać email marketing, jak łączyć go z innymi działaniami remarketingowymi i w końcu jak przełożyć to wszystko na zyski. Była też chwila na wymianę doświadczeń i pozyskanie nowych znajomości.

M@il My Day to impreza dwudniowa. Pierwszym dniem konferencji był 10 kwietnia. Tego dnia prelegenci mieli swoje prezentacje. W przerwach kawowych była natomiast możliwość na wymianę doświadczeń i pozyskanie nowych kontaktów biznesowych, czyli tak zwany networking. Po zakończeniu części oficjalnej uczestnicy byli zaproszeni na after party, na którym do późnych godzin nocnych można było prowadzić rozmowy w miłym towarzystwie i przyjaznej atmosferze. Następnego dnia odbywały się tematyczne warsztaty, na których już w mniejszych, grupach można było poszerzyć swoją wiedzę i zadać nurtujące pytania. Zostało na nich poruszonych 15 różnych tematów, które dotyczyły między innymi: “Email marketingu od A do Z”, “Jak skutecznie reklamować się na Facebooku” czy “Jak bez spamu zdobywać klientów z Linkedin”. Jednym słowem dużo praktycznych informacji, które warto wykorzystać w swoim biznesie.

W tegorocznej edycji swoje przemówienie wygłaszał Konrad Giżycki - CEO&FOUNDER GO.PL sp. z o.o. Konrad opowiadał o remarketingu mailowym i metodzie, pozwalającej na wysyłanie maili, które generują sprzedaż bez zbierania adresów, ale zgodnych z RODO. Przedstawił w jaki sposób działa mailGO (bo o tym narzędziu mowa), o tym jakie problemy rozwiązuje, jakie daje korzyści oraz co znajduje się w treści takiej wiadomości i jak w praktyce działa. Opowiedział także o trendach panujących obecnie w remarketingu oraz pokazał kilka ciekawych case study, zaprezentował naszą firmę i powiedział kilka słów na temat jej powstania i historii.

Chcesz zobaczyć wystąpienie w całości?

Możliwość wystąpienia mieli również między innymi Andrzej Ogonowski z prezentacją o "Email, chatbot, a może SMS? Oczekiwania konsumenta vs komunikacja marki", Rafał Szymański, który podawał przykłady dobrych wdrożeń i kreacji marki eksperta w email marketingu oraz Michał Sadowski, którego prezentacja dotyczyła sposobów na budowanie wartościowych relacji z klientem. Ciekawe przemówienia przygotowali również Karol Dziedzic o “Google Analytics- nie daj się zwieść analitycznym pozorom” i Artur Jabłoński, którym opowiadał o tym jak tworzyć skuteczne kampanie reklamowe na Facebook’u.

Jak możemy podsumować tegoroczną edycję M@il My Day?

Duża dawka cennych informacji, wiele merytorycznych prezentacji, ciekawe przemówienia i mnóstwo inspirujących osobowości. Wystąpienie Konrada, które zostało nagrodzone gromkimi brawami i przyjęte z dużym zaciekawieniem. Cieszymy się, że mogliśmy brać udział w tej konferencji. Z niecierpliwością czekamy na kolejną edycję tego wydarzenia.

Posted by Go.pl in Aktualności, 0 comments

videoGO – nasz pomysł na reklamę video.

videoGO - nowa forma reklamy

Pod koniec stycznia na naszym blogu poruszyliśmy temat skuteczności reklamy video. Pisaliśmy o tym, że tego typu przekazy “zalały” polski Internet, że są praktycznie wszędzie. Przed każdym filmem czy filmikiem, który chcemy zobaczyć, na wielu stronach internetowych oraz serwisach informacyjnych, że praktycznie każdą treść video poprzedza reklama.


Zadaliśmy wtedy kluczowe pytanie, które w zasadzie nasuwa się samo. Czy nie nastąpił przesyt tą formą przekazu reklamowego? Czy reklamy video przypadkiem nam się już nie przejadły, czy nie mamy ich już tak po prostu, po ludzku dosyć.

Mimo naszych ówczesnych wątpliwości, zakończyliśmy ten wpis jedną konkluzją. Powiedzieliśmy wtedy, że reklama video to świetny sposób na pokazanie swojej marki użytkownikowi i zaistnienie na rynku. To fantastyczny przekaz wizerunkowy, który jest dobrym dopełnieniem kampanii nastawionej na sprzedaż, bo przecież podtrzymuje kontakt z klientem.

Dzisiaj podtrzymujemy nasze wcześniejsze zdanie oraz doświadczenia i prezentujemy nasz pomysł na reklamę video, a mianowicie narzędzie videoGO.

videoGO to nasze najnowsze rozwiązanie, które łączy ze sobą reklamy video, remarketing oraz personalizowane wyświetlanie produktów, a spoty się wyświetlane przed właściwą treścią jako reklama typu pre-roll.

Reklama pre-roll to rodzaj reklamy internetowej, używanej w portalach wykorzystujących materiały filmowe. Reklama pre-roll jest krótkim, kilkunastosekundowym materiałem filmowym, poprzedzającym bezpośredni film.

videoGO trwa 30 sekund, a internauta zobaczy pożądaną treść dopiero po zapoznaniu się z naszym komunikatem reklamowym.

W treści spotu videoGO znajdują się personalizowane produkty remarketingowe, czyli takie, które użytkownik przeglądał wcześniej w sklepie internetowym naszego klienta lub dodał je do koszyka. Jest to unikalna funkcja, nie jest dostępna na żadnej platformie video.

reklama video - videoGO
Przykład reklamy videoGO

Zapytacie jak to w takim razie działa.

Schemat jest prosty i możemy go umieścić w czterech łatwych krokach.

  • Po pierwsze, nasz system trackingowy zbiera informacje o przeglądanych przez użytkownika produktach na stronie naszego klienta, o czasie, który odbiorca poświęcił na oglądanie każdego z nich oraz o produktach dodanych do koszyka.
  • Po drugie, w momencie gdy internauta przechodzi na stronę oferującą treści video, nasz system dobiera dla niego ofertę. Robi to analizując i porównując ponad 50 czynników, a wykorzystuje do tego zaawansowane algorytmy rekomendacyjne.
  • Po trzecie, użytkownikowi zostaje wyświetlony spersonalizowany spot reklamowy, a nasz system zlicza ilość kliknięć i szybkość podjęcia decyzji.
  • I po czwarte, konsument klikając w reklamę video wraca do sklepu internetowego naszego klienta.

Prawda, że to proste. A jakie skuteczne. Mamy na to kilka dowodów.

Pierwszym dowodem potwierdzającym słuszność naszego stwierdzenia jest to, że spot reklamowy jest w stanie przekazać dużo więcej informacji w krótkim czasie niż tradycyjny banner statyczny. Możemy pokusić się także o założenie, że przekaz video jest skuteczniejszy niż reklama display, ponieważ tysiące wyświetleń banerów displayowych nie są zauważone przez internautów.
O ślepocie bannerowej pisaliśmy tutaj.

Kolejnym atutem tej formy promocji jest to, że reklamodawca płaci za wyświetlanie filmu video, tylko jeśli internauta zobaczy klip reklamowy w całości.

Z naszych obserwacji i badań wynika, że aż 80% użytkowników ogląda spot reklamowy w całości, a to pokazuje, że reklamy video nadal zdobywają dużą popularność i najskuteczniej przyciągają uwagę użytkownika.[1]

Dodatkowo badania potwierdzają, że aż 79% konsumentów wybiera filmy zamiast czytania opisów produktów.[2]

videoGO to jedno z naszych najnowszych narzędzi, którym chcemy się pochwalić. Jest innowacyjne i wykorzystuje rozwiązanie niespotykane do tej pory w tej formie reklamy.

Wyświetlanie spersonalizowanych produktów remarketingowych w reklamie, zamiast jednego filmu proponowanego wszystkim klientom, to naszym zdaniem, brzmi ciekawie i zachęcająco. Dodatkowo sprawiedliwy system rozliczeń (reklamodawca płaci za wyświetlanie reklamy, tylko gdy internauta zobaczy film w całości) i bezpłatne kreacje przygotowane przez nasz dział graficzny. No i najważniejsze, reklama video wyświetlana na największych serwisach i stronach internetowych w Polsce.



Robi wrażenie? Mamy nadzieję, że podzielacie nasz entuzjazm.

1. Badania przeprowadzone przez GO.PL Sp. Z o.o. na podstawie wyświetleń reklamy video dla wszystkich swoich klientów.

Posted by Go.pl in Aktualności, 0 comments

Współczynnik odrzuceń- ważny wskaźnik dla każdego sklepu internetowego?

Współczynnik Odrzuceń

Popularność sklepu internetowego mierzona liczbą użytkowników niekoniecznie musi się przekładać na jego skuteczność, czyli liczbę i kwotę zakupów. Jeżeli duży odsetek użytkowników zamyka stronę już kilka sekund po jej otwarciu to znaczy, że przyszedł czas aby przyjrzeć się swojej witrynie i wprowadzić istotne zmiany.

Współczynnik odrzuceń- definicja

Współczynnik odrzuceń zwany również jako bounce rate (BR) czy wskaźnik odrzuceń to według Support Google:

“Sesja w witrynie ograniczona do jednej strony. W Analytics do odrzuceń zalicza się konkretnie te sesje, podczas których zostało uruchomione tylko jedno żądanie do serwera Analytics, np. gdy użytkownik wyświetla pojedynczą stronę w witrynie, a następnie opuszcza ją bez wywoływania w ramach tej sesji żadnych innych żądań wysyłanych do serwera Analytics.”

Prościej mówiąc współczynnik odrzuceń to wielkość określająca, jaki odsetek użytkowników opuszcza stronę wkrótce po jej otwarciu, bez kliknięcia w inną podstronę w obrębie domeny.

Nie ma znaczenia, czy użytkownik był na stronie 3 sekundy czy 3 bądź 30 minut. Jeśli nie dokonał kliknięcia w jakąkolwiek zakładkę czy link prowadzący do następnej podstrony, współczynnik odrzuceń w statystykach Google Analytics przyjmuje najwyższą wartość – 100%.

Jak to wygląda w praktyce?

Jeżeli 40 na 100 osób odwiedzających dany e-sklep, opuszcza go nie oglądając nic poza stroną wejścia, to współczynnik odrzuceń wynosi 40%. Wielkość współczynnika odrzuceń można sprawdzić dla całej witryny, jak i poszczególnych podstron w panelu Google Analytics.

Warto dążyć do obniżenia wskaźnika odrzuceń.
W większości przypadków wysoki współczynnik odrzuceń świadczy o tym, że użytkownicy nie są zadowoleni z tego, co zobaczyli. Powinien to być oczywiście istotny sygnał dla właściciela strony internetowej, aby sprawdzić co może wywoływać takie wartości wskaźnika i zacząć temu przeciwdziałać.

Przyczyny wysokich wartości współczynnika odrzuceń:

Projekt witryny i jej użyteczność. W przypadku źle zaprojektowanych, nieintuicyjnych domen, wskaźnik odrzuceń może utrzymywać się na wysokim poziomie, ponieważ strona nie zachęca użytkownika do podejmowania dodatkowych działań. Warto pomyśleć zatem o zmianie strony wejściowej, aby design “nie odstraszał” klientów.

Strona zbyt długo się ładuje. Obecnie użytkownicy przeglądają wiele stron internetowych. Bardzo szybko mogą przejść na stronę konkurencji, jeżeli ta, na której się znajdują zbyt długo się ładuje i zaczyna się robić irytująca. Aby uniknąć takich sytuacji należy zadbać również o prędkość strony.

Nachalne pop-up’y. Wyskakujące okienka potrafią rozdrażnić nawet najspokojniejszych użytkowników szybko zniechęcając ich do strony.

Ilość podstron, z których składa się strona internetowa. Ostatnią przyczyną wysokiego współczynnika odrzuceń jest fakt, że witryna składa się tylko z jednej strony – nie ma żadnych podstron, które mogłyby zwiększać liczbę kliknięć. Takie jednak przypadki rzadko zdarzają się w przypadku sklepów internetowych a częściej w przypadku blogów.

Jeżeli prowadzimy blog, który ma wielu czytelników nie musimy przejmować się wysokim wskaźnikiem odrzuceń. Z reguły takie osoby zaglądają na stronę tylko po to, aby zapoznać się z najnowszym wpisem lub w danym wpisie znajdują wszystkie informacje, których aktualnie poszukują. Wskaźnik odrzuceń nie ma zbyt dużego znaczenia.

Na co zatem zwrócić uwagę, aby osiągnąć jak najniższy współczynnik odrzuceń?

Po pierwsze, czas wczytywania strony powinien być jak najkrótszy.
Po drugie, strona powinna być dostosowana do urządzeń mobilnych.
Po trzecie, najważniejsze jest dobre pierwsze wrażenie strony docelowej.
Po czwarte, witryna powinna być przejrzysta i mieć łatwą nawigację.
Po piąte, ważna jest trafna zawartość strony.
Po szóste, strona musi zawierać wiarygodne i interesujące informacje.
I po siódme, przyciągający opis produktu lub usługi.

Podsumowując. Współczynnik odrzuceń to wskaźnik, któremu od czasu do czasu warto się przyjrzeć. Jego interpretacja pozwoli zastanowić się co można poprawić, dopracować, aby uzyskać satysfakcjonujące wyniki i zwiększyć liczbę konwersji na swojej stronie.

Posted by Go.pl in Baza wiedzy, 0 comments
Skontaktuj się z nami