5 sposobów, które pomogą Ci wybić się z tłumu.

Podziel się

W tamtym tygodniu pisaliśmy, że z roku na rok rośnie liczba sklepów internetowych w Polsce. O tym, że według szacunków w 2020 roku ma być ich już na rynku ponad 30 tysięcy. Naturalnym jest więc zwiększona konkurencja i walka o pozyskanie klienta. Co można więc zrobić, aby zbudować przewagę nad innymi e-handlowcami?

5 punktów jak prowadzić sklep internetowy.

Po pierwsze, sprawdź czy Twój sklep na pewno dobrze działa zarówno na urządzeniach stacjonarnych jak i mobilnych. Czy strona jest przejrzysta, funkcjonalna i “łatwa w obsłudze”. Czy ścieżka zakupowa nie jest zbyt długa.

Niby banalne, ale warto się nad tym na chwilę pochylić.

Po drugie, zapewnij swoim użytkownikom jak najniższe koszty przesyłki lub darmową dostawę. Dzięki temu możesz zyskać przychylność odbiorców, bo konsumenci dużą uwagę zwracają na kwotę jaką muszą zapłacić za dostawę, rodzaj wysyłki oraz czas oczekiwania. Jeżeli nie możesz sobie pozwolić na darmową wysyłkę na co dzień, to od czasu do czasu organizuj dni darmowej dostawy lub obarcz ją jakimiś widełkami cenowymi. Pamiętaj także o kilku metodach płatności i oczywiście o ich bezpieczeństwie.

Po trzecie- ceny. Konsumenci poszukują zazwyczaj najtańszego produktu z danej kategorii i to właśnie cena determinuje ich zakup. Szczególnie teraz, kiedy możliwość sprawdzenia cen w różnych sklepach jest tak prosta. Należy jednak pamiętać, że za niską ceną nie może iść niska jakość.

Warto również pamiętać o promocjach czy kodach rabatowych. To zawsze przyciąga klientów.

No chyba, że jesteś sprzedawcą lub producentem towarów unikatowych, wykonanych ręcznie, ze specjalnych materiałów, takich trudno dostępnych na rynku. W tym przypadku konkurujesz niepowtarzalnym produktem, a nie ceną. Lubimy kupować “perełki”, rzeczy niebanalne, które pozwolą nam wyróżniać się z tłumu. Zadbaj oto, aby klienci właśnie tak postrzegali Twój produkt.

Po czwarte-obsługa klienta. Zapewnij swojemu klientowi fachową pomoc, profesjonalną obsługę, której nigdzie indziej nie znajdzie. Zapewnij wiele kanałów komunikacji: mail, telefon, chat. Bądź dostępny w wyznaczonych godzinach pracy, sprawnie odpisuj na wiadomości. Zawsze staraj się być miłym sprzedawcom, który chętnie służy pomocą.

I po piąte- reklama. W dobie tak dużej konkurencji musisz pamiętać o promowaniu swojego sklepu, reklamowaniu swoich produktów. Napewno pomoże Ci w tym remarketing, dzięki któremu przypomnisz klientom o oglądanych wcześniej produktach.

Wyjdź oczekiwaniom klienta na przeciw. Jeżeli użytkownik szuka w sieci produktów, które masz w swojej ofercie możesz mu wysłać wiadomość, wyświetlić swoją propozycję (pisaliśmy o tym tutaj). Bądź szybszy od swoich konkurentów.

Wymieniliśmy jedynie kilka podstawowych i niezbędnych sposobów na to jak prowadzić sklep internetowy. Z pewnością znajdzie się jeszcze kilka metod, które pozwolą wybić się z tłumu i wyprzedzić konkurentów. Wszystko zależy od Twojej przedsiębiorczości, kreatywności i doświadczenia.