5 zasad skutecznego e-mail marketingu

18 marca 2021

E-mail marketing uznawany jest za niezwykle skuteczną metodę marketingu internetowego. Nie powinno to dziwić zważywszy na fakt, że aż 97% polskich internautów korzysta z poczty elektronicznej. Jak dotrzeć do nich ze skutecznym przekazem i nie zginąć w gąszczu innych wiadomości? Jak nie trafić do folderu SPAM?  Przedstawiamy 5 zasad skutecznego e-mail marketingu.

E-mail marketing - popularny ale nadal skuteczny

Badania przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) nie tylko pokazują, że większość z nas korzysta z poczty elektronicznej, ale jednocześnie przynoszą tezę zgodnie, z którą dla blisko 2/3 badanych e-maile są najważniejszym kanałem wymiany informacji. W jaki sposób wykorzystać te dane celach marketingowych? Samo zasypywanie użytkownikami wiadomościami e-mail nie wystarczy. Co ciekawe, raport Interaktywnie.com ukazuje, że  3/4 Polaków dostaje codziennie do 20 maili promocyjnych. Mimo to nawet co drugi z nich realizuje zakupy w sieci na podstawie otrzymanych maili. Jak zatem widać, ta forma reklamy działa. Sprawdź, jak sprawić aby działa również na Twoich klientów. 

Zasady skutecznego e-mail marketingu

Czy wiesz, że jedna złotówka zainwestowana w e-mail marketing generuje 33 złote sprzedaży? (dane DMA). To zatem niedrogi i efektywny sposób dotarcia do klientów. Co więcej, korzystając z narzędzi bazujących na marketing automation możesz rozliczać się jedynie za stały CPC! Poznaj 5 zasad, które sprawią, że e-mail marketing okaże się jeszcze bardziej skuteczny.

 

1. Segmentacja bazy

 

Email marketing zapewnia wiele zaawansowanych możliwości. Mimo to zaledwie 11,6% kampanii opiera się na segmentowanej bazie odbiorców. Oznacza to, że wielu marketerów posługuje się tą formą promocji nie do końca roztropnie. Segmentacja to klucz do późniejszej prawidłowej personalizacji, która jest wręcz konieczna. Potwierdzają to dane: 59% odbiorców wypisuje się z newslettera z powodu otrzymywania nietrafionych treści (Chadwick Martin Baily). Segmentacja bazy to nic innego niż zarządzanie bazą Twoich odbiorców. Możesz ją uporządkować m.in. ze względu na płeć. W ten sposób będziesz w stanie prowadzić dwie linie komunikacji: skierowaną do kobiet i do mężczyzn. Inny podział może dotyczyć lojalności (ocenić ją można m.in. na podstawie liczby odczytanych maili)

 

 

2. Personalizacja to podstawa

 

Zanim jeszcze przejdziesz do personalizacji przekazu, zadbaj o spersonalizowany adres nadawcy. Wiadomości, które są wysyłane przez konkretną osobą wykazują lepsze działanie, a co za tym idzie, cechuje je większa liczba otwarć. Możesz podpisać je z imienia i nazwiska lub ustawić imię+nazwę firmy. Warto jednocześnie wiedzieć, ze chętniej otwieramy mejle, gdy kojarzymy już nadawcę, a z pewnością łatwiej zapamiętać nadawcę, która przedstawia się imieniem. 

 

Personalizacja przekazu sprowadza się przede wszystkim do zwracania się po imieniu do odbiorców. Ale nie tylko - może to być np. kod rabatowy z okazji urodzin (gdy użytkownik wypełnił pole z datą urodzenia).

 

3. Pora ma znaczenie

 

Wysyłasz newsletter zawsze o tej samej godzinie? A może robisz to zupełnie intuicyjnie? Trudno oszacować kiedy użytkownik może odczytać Twojego maila. Istnieje duża szansa, że wiadomość przeleży na jego poczcie nietknięta przez kilka dni i zginie w natłoku innych wiadomości. Jak tego uniknąć? Z pewnością warto pomyśleć o naszej usłudze mailGO. Dzięki niej zyskujesz pewność, że mail zostanie wysłany do użytkownika dopiero wówczas, gdy będzie on online! Kilkukrotnie zwiększasz zatem szansę, że przeczyta Twoją wiadomość. Co jeszcze musisz wiedzieć? Email z systemu mailGO wyświetla się zawsze na górze skrzynki odbiorczej użytkownika dzięki czemu przykuwa jego uwagę.

 

4. Krótki i zwięzły przekaz

 

Musisz wiedzieć, że ok. połowa odbiorców newslettera (pk. 51%)  spędza średnio 8 sekund na przeglądaniu wiadomości (CallPage). Nie masz zatem zbyt wiele czasu. Najlepsze maile zawierają zaledwie kilka słów. Resztę przestawisz za pomocą grafiki. W ten sposób możesz uatrakcyjnić swój przekaz. Decydując się na mailGo zyskujesz jednocześnie pewność, że treść wiadomości odpowiada szukanym przez użytkownika informacjom. Dynamiczne e-maile podnoszą skuteczność Twojego przekazu!

 

5. Nie przesadzaj z ilością

 

Z powodu otrzymywania zbyt wielu wiadomości, z newslettera wypisuje się aż 69% odbiorców. W tym przypadku więcej nie oznacza lepiej. Atakowanie odbiorcy mailami może sprawić, że potraktuje je jako zwykły spam. Jak często wysyłać newslettery? Z pewnością minimum to 1-2 w miesiącu - taka ilość pozwoli zachować stały kontakt z klientem. Wysyłkę można realizować znacznie częściej - nawet 2-3 razy w tygodniu, o ile rzeczywiście jest taka potrzeba (np. trwa tydzień promocji) bądź wtedy, gdy użytkownik odwiedził konkretną podstronę, ale nie zrealizował zamówienia. 

 

Z pewnością wskazówek dot. e-mail marketingu opisać można znacznie więcej, podobnie jak funkcji naszego systemu mailGo! Jedno jest pewne - e-mail marketing to skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży. Jeśli jeszcze z niego nie skorzystasz, to z pewnością powinieneś nadrobić zaległości w tym aspekcie!

Blog

Skontaktuj się z nami

Opowiemy Ci o konkretach, przedstawimy narzędzia, zaproponujemy rozwiązania, przygotujemy ofertę!

Kontakt