AdBlock- czerwona kartka dla reklamy.

Podziel się

AdblockJesteśmy na szczycie listy. Jesteśmy pierwsi. Między nami a krajem, który zajmuje ostatnie miejsce jest 41 punktów procentowych różnicy. Jesteśmy krajem, który najczęściej na świecie blokuje reklamy w Internecie. Ale uwaga! Grecja depta nam po piętach.

 

Jak donosi raport OnAudience.com to polscy internauci najczęściej na świecie używają wtyczek blokujących reklamy w Internecie. W 2017 roku korzystało z nich 46% ludzi surfujących po Internecie. Zaraz za nami, na drugim miejscu uplasowała się Grecja
z wynikiem 44%. Podium zamyka Norwegia z 42% wynikiem. Z adblocków korzysta również duży procent Niemców (41%), Duńczyków (40%) oraz Brytyjczyków, gdzie blokowanych jest 39% reklam.

Zupełnie odwrotna sytuacja występuje w Paragwaju, Wenezueli i Brazylii. W tych krajach odpowiednio blokuje reklamy 5%, 10% i 12% internautów.

 

Kto używa AdBlocka?

 

Z badań wynika, że reklamy w Internecie nieco częściej blokują mężczyźni (53%) niż kobiety (47%). Mieszkańcy miast oraz użytkownicy między 25 a 34 rokiem życia. Największą grupą zawodową blokującą reklamy w Internecie są natomiast programiści. Ich wynik braku dotarcia reklamy to aż 77%. Drugą grupą zawodową najczęściej używającą programów do blokowania banerów reklamowych są przedstawiciele branży doradczej (43%). Na miejscu trzecim z wynikiem 39% znajdują się pracownicy związani
z bankowością i finansami.

A jakie grupy internautów nie blokują internetowych reklam? Kobiety w ciąży i młode matki. W tej grupie współczynnik ten wyniósł niecałe 20%.

Jeżeli natomiast pod uwagę weźmiemy intencję zakupowe klientów, to najtrudniej jest dotrzeć do internautów, którzy w sieci poszukują laptopów i tabletów, artykułów militarnych i alkoholi.

Badania pokazują, że im wyższy procent świadomości technologii, tym większe wykorzystanie programów blokujących reklamy, a poziom blokowania reklam może jeszcze wzrosnąć.

Mimo iż możemy pochwalić się, że jesteśmy pierwsi w tabeli, to chyba nie jest to jednak pozytywne zjawisko. Przekładając to na złotówki zobaczymy ile wynoszą straty wydawców reklam. Według jednego z portali, szacunkowa wartość reklam display w tamtym roku wyniosła 485 mln dolarów, a wartość zablokowanych odsłon reklamowych aż 409 mln dolarów. Czy to nie jest przerażające?

Podsumowując. W Polsce AdBlock utrudnia dostęp do  prawie 45% klientów. To bardzo duża grupa użytkowników, do której nie można dotrzeć z reklamą. Naszym pomysłem na trafienie do tych internautów to e-mail retargeting. Reklama w pełni dopasowana do użytkownika, prezentująca produkty z wysoką szansą zakupową.