Black Friday czyli Czarny Piątek to dzień największych wyprzedaży w roku. Odbywa się cyklicznie i przypada zazwyczaj w ostatni piątek listopada. Wyprzedaże z okazji Black Friday uznawane są za bezsprzecznie największe obniżki cenowe pojawiające się w sklepach zarówno stacjonarnych jak i internetowych.
W Polsce ten dzień od kilku lat staje się coraz bardziej popularny. Wśród polskich konsumentów określany jest jako Black Friday Polska lub po prostu Czarny Piątek. Co ciekawe, część wyprzedaży trwa w naszym kraju cały weekend (i stąd określenie Black Weekend) lub nawet cały tydzień (pod nazwą Black Week).
W tym dniu większość sklepów odnotowuje znaczny wzrost sprzedaży swoich produktów i usług. Także nasi klienci mogą się pochwalić znacznie większą liczbą konwersji.
W 2020 roku w Black Friday (27 listopada) liczba konwersji last click była większa aż o 54,25% niż w każdy inny piątek w tym miesiącu. To ogromny wzrost, który przekłada się na realne, finansowe zyski.
Jeżeli porównamy Black Weekend 2020 do pozostałych listopadowych weekendów to wzrost plasuje się na poziomie 48%.
Znaczące różnice widoczne są także w porównaniu “zwykłych” tygodni listopada z Black Week. W zeszłym roku nasi klienci odnotowali wzrost sprzedaży w tym okresie o ponad 47%.
Nie odpowiemy na pytanie czy lepiej przygotować promocję na Black Friday, Black Weekend czy Black Week, ale wiemy na pewno, że warto w tym czasie zaproponować swoim klientom ciekawą ofertę i obniżki cenowe, aby później cieszyć się ogromnym zainteresowaniem swoimi produktami i dużym wzrostem sprzedaży.