Czym handlować w sieci? Sklepy z tym asortymentem sprzedają najwięcej!

03 Dezember 2021

Zakupy w sieci stały się tak powszechne, że bagatelizowanie tej formy sprzedaży zakrawa o ignorancję. Zgodnie z danymi, które zostały przedstawione w raporcie "E-commerce w Polsce 2020", aż 74% ankietowanych Polaków przynajmniej raz dokonało zakupu online w ubiegłym roku. Sklep internetowy może być bardzo dochodowym biznesem pod warunkiem, że wiesz co w nim sprzedawać! Jeśli poważnie myślisz o założeniu działalności tego rodzaju, zapoznaj się z zestawieniem świetnie prosperujących branż w kontekście handlu online. Potraktuj ten tekst jako inspirację i zdecyduj, w której dziedzinie sprzedaży chcesz się rozwijać!

 

Branża beauty i suplementy diety - intratny handel online

Kosmetyki i suplementy diety mają ze sobą wiele wspólnego. Przede wszystkim szybko się zużywają, więc popyt na te produkty utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie. Poza tym obie branże oparte są na stale pojawiających się, nowych produktach. Firmy zajmujące się produkcją kosmetyków i suplementów diety prześcigają się we wprowadzaniu na rynek innowacyjnych produktów.

 

Główną grupą docelową w przypadku tych branż są kobiety. Mając to na uwadze, tworząc sklep internetowy, pomyśl nad wzbogaceniem go o bloga. Panie chętnie sięgają do poradników i tekstów eksperckich związanych z dbaniem o urodę. W dalszych etapach rozwoju sklepu internetowego warto zastanowić się nad podjęciem współpracy z cenioną i rozpoznawalną influencerką. Dzięki temu grono Twoich odbiorców z pewnością znacząco się powiększy. Po jakie produkty z branży beauty Polki sięgają najchętniej? 

 

Materiały budowlane - solidna gałąź sprzedaży internetowej

Branża budowlana stale rośnie w siłę i nic nie wskazuje na to, aby dobra passa została w najbliższych czasie przerwana. Targetem materiałów budowlanych i wykończeniowych są zarówno firmy deweloperskie, jak i osoby prywatne, które są akurat w trakcie remontu mieszkania. W tej grupie nabywczej najwięcej jest mężczyzn po 50 roku życia. 

 

W tej branży bardzo ważne jest solidne zatowarowanie. Jeśli chcesz, aby Twój sklep zyskał renomę i pokaźne grono klientów, musisz zadbać o to, aby oferowane towary zawsze były dostępne i sprawnie dostarczane klientom. Wynika to z faktu, że niejednokrotnie brak któregoś z niezbędnych materiałów wstrzymuje całą budowę czy remont. 

 

Rozkręcając sklep internetowy zajmujący się sprzedażą materiałów budowlanych, zastanów się nad nawiązaniem współpracy ze specjalistami w tym zakresie. Najlepiej, aby Twoi pracownicy, którzy będą odpowiadali za obsługę sklepu, posiadali ekspercką wiedzę w zakresie budownictwa. O ile np. w branży odzieżowej, szczegółowa wiedza o produktach nie jest warunkiem koniecznym, tak w budowlance jest niezbędna, aby ugruntować swoją pozycję na rynku.

 

Poza materiałami budowlanymi dużą popularnością w handlu online cieszy się także odzież robocza, a także artykuły BHP, takie jak tabliczki ostrzegawcze czy sprzęt asekuracyjny.

Odzież i obuwie - rosnący potencjał w sprzedaży online

Światowa pandemia covid-19 znacznie przyczyniła się do wzrostu sprzedaży niestacjonarnej. Sklepy internetowe zajmujące się sprzedażą odzieży, szczególnie zyskały na tej sytuacji. Ma to oczywiście związek z długotrwałymi obostrzeniami, związanymi z zamknięciem sklepów stacjonarnych i galerii handlowych.

 

Branża odzieżowa jest bardzo dochodowa, ale nie mniej wymagająca. Prawo konsumenckie stoi aktualnie po stronie klienta, co objawia się chociażby prawem do zwrotu towaru bez podania przyczny w ciągu 14 dni. Mając to na uwadze, jeśli zdecydujesz się na wejście w tę branżę, musisz zbudować solidny zespół pracowników, którzy zajmą się sprawną obsługą zamówień. W przyszłości, gdy Twój sklep się rozrośnie, warto zastanowić się nad zatrudnieniem dodatkowej osoby do kontaktu z klientem. Sprzedaż ubrań, butów i dodatków wiąże się z częstymi reklamacjami. 

 

Rynek odzieżowy charakteryzuje się również ciągłą “walką na ceny” wśród konkurencji. Polacy rokrocznie kupują coraz więcej ubrań jednak ze względu na duży wybór sklepów internetowych, wybierają zazwyczaj promocyjne oferty.

Sprzęt komputerowy, RTV i AGD - technologia w sprzedaży internetowej ma się dobrze

Na wysokie wyniki sprzedażowe w tej kategorii ma wpływ kilka czynników. Jednym z najważniejszych jest coraz niższa żywotność sprzętów elektronicznych. Taki stan rzeczy naturalnie napędza rynek. Ceny komputerów czy sprzętów RTV i AGD stają się jednocześnie coraz bardziej przystępne i konkurencyjne. Na tyle, że zazwyczaj naprawa staje się zupełnie nieopłacalna. Jeśli lodówka zaczyna poważnie szwankować, większość konsumentów decyduje się po prostu na zakup nowej.

 

Branża sprzętów elektronicznych jest na tyle rozległa, że warto zawęzić swój profil sprzedaży. Tworząc sklep internetowy, zastanów się, w którym segmencie rynku komputerowego czy RTV i AGD chcesz się poruszać. Następnie zadbaj o to, aby produkty dostępne w Twoim sklepie były ze sobą kompatybilne albo się uzupełniały. Przykład? Jeśli zdecydujesz się na sprzedaż ekspresów do kawy, zaopatrz się również w dzbanki z funkcją filtrowania wody czy spieniacze do mleka.

 

Jak widzisz, możliwości jest wiele, a to jedynie niektóre branże, które świetnie radzą sobie w wirtualnej rzeczywistości. Decydując się na założenie sklepu internetowego, pamiętaj, aby zadbać o sprawną obsługę klienta, solidne zatowarowanie i wzmożony marketing internetowy. Sukces sprzedażowy czeka za rogiem, jednak musisz wykonać pierwszy krok w jego kierunku!

Ecommerce

Skontaktuj się z nami

Opowiemy Ci o konkretach, przedstawimy narzędzia, zaproponujemy rozwiązania, przygotujemy ofertę!

Kontakt