Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych - co będzie istotne?

14 października 2021

Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych - co będzie istotne?

Z roku na rok wzrasta znaczenie urządzeń mobilnych w kontekście użytkowania Internetu. Zgodnie z wynikami badań, które przeprowadziły na początku 2021 r. organizacje We Are Social i Hootsuite, aż 94% Polaków korzystających z Internetu, robi to przy użyciu urządzeń mobilnych. Najczęściej tymi urządzeniami są smartfony. Dostosowanie stron www na urządzenia mobilne staje się zatem koniecznością i lepiej uczynić to jak najszybciej! Jakie są najistotniejsze kwestie w tym zakresie?

Test optymalizacji mobilnej

W Internecie bez trudu znajdziesz darmowe narzędzia do wykonania prostego testu, który pozwoli Ci określić, czy Twoja strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Jednym z najpopularniejszych narzędzi tego typu jest Google Search Console. Wystarczy, że podasz adres swojej witryny, a narzędzie określi, czy obsługa Twojej strony na urządzeniach mobilnych jest łatwa, czy wręcz przeciwnie.

Responsywna wersja strony

Czym jest responsywność witryny? Automatycznym dostosowaniem się do rozdzielczości danego urządzenia. Jeśli zadbasz o to, aby Twoja strona była responsywna, nie będziesz musiał tworzyć oddzielnej wersji witryny na urządzenia mobilne. Jest to duże ułatwienie i oszczędność po Twojej stronie, a jednocześnie znaczna wygoda dla użytkowników. Co więcej, witryna responsywna dostosowuje się nie tylko do urządzenia, na którym jest wyświetlana, ale również do przeglądarki. Pamiętaj, że wygląd i układ strony inaczej prezentuje się na komputerach, a inaczej na urządzeniach mobilnych. 

 

Na czym polega stworzenie strony responsywnej? Na sprecyzowaniu, jakie elementy witryny mają się ładować dla określonych rozdzielczości. W ten sposób można dostosować poszczególne składowe strony do rozdzielczości urządzenia, a także sprawić, aby niektóre elementy były wyświetlane, np. tylko na komputerach. Pamiętaj, że mobilna wersja strony nie powinna być przeładowana informacjami i grafikami. W innym przypadku użytkownicy mogą uznać, że Twoja witryna jest nieczytelna i nieintuicyjna.

Dostosuj się do klienta

Spróbuj określić, w jakim celu większość użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych odwiedza Twoją witrynę. Następnie zaprojektuj stronę w taki sposób, aby jak najtrafniej spełniała wymagania potencjalnych klientów. Warto określić również przewidywane etapy wizyty użytkownika na Twojej stronie. Czym mniej czynności będzie musiał wykonać potencjalny klient, tym większa szansa, że dokona zakupu. 

 

Łatwość obsługi strony, a także spójny i przejrzysty interfejs witryny wyświetlany na urządzeniach mobilnych, to klucz do sukcesu! Na czym jeszcze należy się skupić podczas dostosowywania witryny do urządzeń mobilnych?

 

 

Nic nie wskazuja na to, aby trend korzystania z Internetu przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych dobiegł końca. Przeciwnie, rokrocznie coraz więcej użytkowników wybiera smartfona, czy tableta w celu wyszukiwania informacji i robienia zakupów online. Nie pozwól na to, aby konkurencja była krok przed Tobą. Jak najszybciej dostosuj swoją stronę do urządzeń mobilnych! 

Marketing

Skontaktuj się z nami

Opowiemy Ci o konkretach, przedstawimy narzędzia, zaproponujemy rozwiązania, przygotujemy ofertę!

Kontakt