Dynamiczna reklama i Segmentacja feedu produktowego czyli skuteczne dotarcie do klientów.

Podziel się

Dynamiczna reklamaDynamiczna reklama zawierająca produkty, które użytkownik wcześniej oglądał w Twoim sklepie, to świetny sposób na zaistnienie w sieci. Użytkownik, pośród dziesiątek przypadkowych reklam widzi taką, która prezentuje mu to czym przed chwilą był zainteresowany, to co wcześniej oglądał, to co mu się w sklepie podobało. To jak myślisz, w którą reklamę kliknie?

Do stworzenia dynamicznej reklamy, potrzebny jest feed produktowy, czyli zbiór produktów wraz z ich nazwą, ceną, zdjęciem i opcjonalnie krótkim opisem. Zazwyczaj występuje on
w formacie XML lub CSV. Powinien być systematycznie aktualizowany i odświeżany. Przygotowany plik produktowy zazwyczaj jest wykorzystywany do retargetingu, ale dzięki niemu możemy także pozyskać nowych klientów na Twoją stronę.Umożliwi nam to połączenie narzędzia Similar Audience (o którym pisaliśmy tutaj) oraz segmentacji feedu produktowego.

Jak to działa?

Zanim szczegółowo napiszemy na czym polega połączenie tych dwóch narzędzi, spróbujmy wyjaśnić to na przykładzie.

Załóżmy, że Pan X szuka w sieci informacji na temat leżaków. Czyta fora i blogi związane
z meblami ogrodowymi. Sprawdza ceny i materiały, z których są wykonane. Niestety, nie trafił na sklep Pana Nowaka, w którym się znajduje duży wybór takich leżaków. Nic nie szkodzi. My wiemy, że Pan X ich szukał, więc możemy wyświetlić mu reklamę. Ale!
W sklepie Pana Nowaka znajdują się nie tylko leżaki. To co zrobić, żeby w reklamie nie pojawiły się też grille, łopaty czy konewki? Użyć takiego narzędzia jak segmentacja feedu produktowego.

Dzięki niemu z całego pliku możemy wybrać tylko te kategorie, które zawierają w sobie właśnie leżaki.

Narzędzie Similar Audience pozwoli nam wyszukać użytkowników, którzy w sieci poszukują informacji na temat oferowanych przez Ciebie produktów. Segmentacja feedu natomiast, na wyświetlenie im reklam właśnie z tymi produktami.

Segmentacja feedu produktowego to świetny sposób na pokazanie użytkownikom reklam
z produktami lub usługami, które ich naprawdę interesują. Wybieranie z feedu poszczególnych kategorii produktów pozwala na jeszcze skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych klientów. No bo co może być lepszego niż reklama, która zawiera dokładnie to czego właśnie potrzebujemy?

 

Chcesz wiedzieć więcej?