E-mail retargeting- nienachalna, ale skuteczna forma reklamy w Internecie.

Podziel się

Co powiesz na wiadomość, która wysyłana jest w czasie rzeczywistym? W momencie gdy użytkownik otwiera swoją skrzynkę pocztową? To chyba lepsze niż zastanawianie się, o której godzinie nasz potencjalny klient włączy swój komputer.

W Internecie znajdziemy wiele artykułów dotyczących mailingu. Pouczają one, o której godzinie najlepiej wysłać wiadomość z reklamą, w jakim dniu tygodnia, jakie hasła powinna zawierać aby przykuć uwagę klienta. Sami w tamtym tygodniu zajęliśmy się tematem e-mail marketingu i porównaniem narzędzi dostępnych na rynku. Dzisiaj jednak chcielibyśmy powiedzieć kilka słów na temat naszego pomysłu na remarketing mailowy. Na czym dokładnie polega, jak działa oraz jak go skutecznie wykorzystać w swojej kampanii. Nie zapomnimy wspomnieć także, o sposobach rozliczeń i metodach na stworzenie idealnej kreacji.

Retargeting mailowy, jak działa i jakie są jego zalety.

Tak jak już wcześniej wspominaliśmy remarketing mailowy to wiadomość, która zawiera reklamę z produktami, które użytkownik wcześniej oglądał lub które dodał do koszyka. Może to być również wiadomość z bestsellerami lub z produktami specjalnie wybranymi dla potencjalnego klienta. Jest to więc wiadomość, której zawartość odpowiada szukanym przez użytkownika informacją. Skąd wiemy, że ten właśnie klient był na stronie i zobaczył dokładnie takie produkty? Wszystko się odbywa dzięki plikom cookies pochodzącym z przeglądarki klienta.

Przewaga tej formy remarketingu to rzeczywisty czas wysyłania wiadomości. Jest ona kierowana do użytkownika w momencie otworzenia przez niego swojej skrzynki pocztowej. To znacznie zwiększa szansę jej przeczytania, a co za tym idzie kliknięcia i zakupu.

Kolejną zaletą i jednocześnie przewagą nad między innymi newsletterem jest to, że nie musimy posiadać swojej bazy mailowej. Użytkownik strony nie musi się do niego zapisać aby dostać wiadomość. To zasługa zewnętrznych baz mailowych. Baz, które posiadają bardzo dużą liczbę adresów, co oznacza, że szansa aby nasza wiadomość trafiła do odbiorcy jest ogromna.

Następnym plusem tego typu reklamy to możliwości stworzenia kreacji. Można w niej wykorzystać przeróżne grafiki i hasła promocyjne lub stworzyć banery na podstawie feedu produktowego. Ciekawym sposobem na zainteresowanie klienta, jest też umieszczenie w wiadomości kodu rabatowego lub zachęcającej promocji.

Koszty retargetingu mailowego.

Tego typu kampanie zazwyczaj rozliczane są w stałym CPC czyli opłacie za kliknięcie. Jest to ogromna zaleta tego narzędzia, ponieważ nie płacimy za samo otworzenie wiadomości, a za kliknięcie w wiadomość, czyli przejście na stronę internetową. Kwota za kliknięcie to zazwyczaj kilkadziesiąt groszy.

Retargeting mailowy to nienachalna, ale skuteczna forma reklamy internetowej. Nie wymaga dużego zaangażowania użytkownika, ponieważ nie musi on podawać swojego adresu mailowego, nie musi się też nigdzie rejestrować lub logować. Ten rodzaj remarketingu to bardzo dobry sposób na stworzenie “więzi” z klientem i zaproszenie go do powrotu na swoją stronę internetową.