Fotografia produktowa czyli wpływ zdjęcia produktu na jego sprzedaż.

Podziel się

Zdjęcia Produktowe

Nie od dziś wiadomo, że większość z nas to wzrokowcy. Poznajemy świat dzięki obrazom, magazynujemy je i zapamiętujemy. Ale jak wykorzystać tę wiedzę w przypadku branży ecommerce? Jak sprawić aby nasi klienci dokonali zakupu naszych towarów? Fotografia produktowa to odpowiedź na to pytanie.

Czym jest fotografia produktowa?

Fotografia produktowa to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod pokazywania zalet wystawionego na sprzedaż produktu. Najprawdopodobniej jest najszybciej rozwijającą się dziedziną fotografii, ponieważ zapotrzebowanie na nią jest ogromne i stale rośnie. Packshoty 3D, packhoty video to techniki, które możemy wykorzystać, aby zdjęcia naszych produktów były wysokiej jakości.

No właśnie, wysoka jakość. Zdjęcia produktów to tak ważna sprawa, że nie należy jej zostawiać amatorom (to może zakończyć się porażką). Lepiej zaufać profesjonalnym fotografom, którzy mają doświadczenie w tej dziedzinie.

Dlaczego to jest tak ważne?

Klient, który odwiedza esklep zazwyczaj w zaledwie kilkadziesiąt sekund podejmuje decyzje czy jest czymś zainteresowany. Podejmuje ją na podstawie zdjęć produktów, które w nim zobaczył.

Dobre zdjęcia wpływają zatem na decyzje zakupowe klientów. Ponadto znacząco podnoszą sprzedaż danego sklepu. Zwiększają współczynnik konwersji i przyczyniają się do budowy pozytywnego wizerunku, a także wyróżniają go w różnego rodzaju social mediach.

Wyznaczniki dobrej fotografii produktowej?

Po pierwsze- oświetlenie. Bez dobrego światła nie da się zrobić dobrego zdjęcia, które musi jak najwierniej odzwierciedlać cechy fotografowanego przedmiotu.

Po drugie- tło. Najlepiej białe, neutralne, bez zbędnych kolorów i dodatków. Tak aby nie odciągało uwagi klienta od produktu.

Po trzecie- kadr. Zdjęcie produktowe nie musi być nudne. Znalezienie ciekawego kadru może być kluczowe w prezentowaniu produktu.

I po czwarte- obróbka graficzna. Zdjęcia powinny wyglądać jak najbardziej profesjonalnie, a cechy i zalety produktu powinny być podkreślone.

Klienci w pierwszej kolejności zwracają uwagę na wygląd produktu, a dopiero później na jego opis, to dlatego tak ważne jest jego zdjęcie. Ciekawe, budzące zainteresowanie i dobrze wykonane zdjęcie produktu sprawi, że klient z przyjemnością będzie przeglądał ofertę i ostatecznie dokona zakupu.

Jeżeli więc kompletnie nie znasz się na tego typu fotografii, nie masz odpowiedniego sprzętu i zaplecza to zleć to zadanie profesjonalistom. Przecież chcesz żeby Twój sklep wyglądał profesjonalnie i rzetelnie, a Twoje produkty się sprzedawały prawda?

Dodaj komentarz