GO.PL dla Automotive

15 lipca 2019

Go.pl dla motoryzacjiBranża motoryzacyjna jest jednym z najprężniej rozwijających się sektorów w Polsce. Obsługa marketingowa obszaru automotive to nie lada wyzwanie, ponieważ jest to dział charakteryzujący się dużą dynamiką i różnorodnością. Dla nas jednak nie ma rzeczy niemożliwych. Z sukcesem przeprowadziliśmy wiele kampanii remarketingowych dla dealerów samochodowych takich marek jak: BMW, Renault, Dacia, Volkswagen, Kia czy Toyota, sprzedawców części do samochodów, motocykli oraz skuterów, a także olejów silnikowych czy filtrów.  

 

Decyzja o zakupie nowego samochodu, od momentu pojawiania się pomysłu, może zapaść nawet do roku. W tym czasie, potencjalny klient przechodzi długą i krętą drogę do odbioru kluczyków. Większość osób kupujących samochody rozpoczyna swoje poszukiwania od Internetu, dopiero w późniejszej fazie odwiedza salon dealera, w celu odbycia jazdy próbnej i zakupu. 

Warto więc zadbać o prawidłowo przeprowadzoną kampanię reklamową oraz jak największy, wartościowy ruch na stronie by przekierować go do salonu, gdzie dzięki jeździe próbnej i profesjonalnej obsłudze klienta zostanie domknięta transakcja. 

Poniżej klika przykładów jak możemy kierować reklamy: 

  • remarketing (kierowanie reklamy do osób, które już odwiedziły stronę dealera), 
  •  na użytkowników podobnych do osób odwiedzających stronę dealera, 
  • na wybrany obszar geograficzny, 
  • na odbiorców aktywnie poszukujących nowego samochodu, osób poszukujących konkretnej marki lub modelu.   

 

Grupa Pietrzak

 

Jak zatem wyglądały kampanie przeprowadzone przez naszych ekspertów 

Wszystkie nasze prace oparte były o spójny plan działania, potwierdzony precyzyjnymi analizami i danymi, ponieważ zależy nam na wzajemnym uzupełnianiu się poszczególnych elementów kampanii marketingowej. 

W początkowych etapach współpracy stworzone zostały persony, czyli profile przykładowego odbiorcy/potencjalnego klienta. Dzięki rzetelnemu określeniu czynników, takich jak: demografia, wykształcenie, zainteresowania, wartości, potencjalne problemy, określiliśmy kim jest typowy przedstawiciel grupy docelowej. Pozwoliło to na ustalenie, jak najskuteczniejszych technik działania, kanałów dystrybucji oraz rodzajów treści.  

 

BMW

 

Strategie oparte o kompleksowe zabiegi SEO, Paid Search oraz SM, realizowały natomiast następujące cele: 

Zbudowanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Kampanie opierały się na głównych frazach branżowych, frazach pokrewnych oraz frazach dłuższych, precyzyjnych, które wyszukiwane są przez bardziej świadomych odbiorców.  

Zwiększenie świadomości marki oraz budowanie pozycji lidera. Dotarcie do potencjalnych klientów, kontrahentów, użytkowników związanych z branżą motoryzacyjną, zapewniło stopniowy wzrost wiedzy na temat firm, ich rozpoznawalności i mocne zakotwiczenie w świadomości odbiorców.  

Zwiększenie „sprzedaży”, zainteresowania usługami. Prowadzone działania w znaczący sposób przyczyniły się do większego zainteresowania ofertą salonów, co w konsekwencji przełożyło się na zrealizowaną sprzedaż.  

Dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Dzięki dobrej widoczności i systemom reklamowym (SM oraz Google AdWords), udało nam się dotrzeć do szerokiego grona użytkowników zainteresowanych ofertą salonów.  

Pozyskanie grona zaangażowanych użytkowników oraz fanów. W tym aspekcie doskonale sprawdzają się działania w Social Mediach – pomagają budować świadomość marki, angażują i aktywizują fanów, przekazując system wartości, kulturę organizacyjną i charakter firm. 

 

Toyota C-HR 

 

Każdy aspekt prowadzonych przez nas usług, podlegał ścisłej analizie, raportowaniu i mierzeniu efektywności, przede wszystkim za pomocą narzędzia Google Analytics. Pozwoliło to m.in. na zebranie i analizę: 

  • ilości wejść na stronę,  
  • źródeł ruchu,  
  • czasu trwania poszczególnych sesji, 
  • pomiaru wielkości sprzedaży, liczby konwersji, wypełnień formularza kontaktowego, 
  • śledzenia „ścieżki” użytkowników odwiedzających witrynę, 
  • „modułów” strony cieszących się największą popularnością, 
  • danych dotyczących reklam, treści, społeczności.  

 

Volkswagen Connect 

 

Kampanie dla naszych klientów z branży automotive prowadzone są kompleksowo. Oznacza to, że działamy w kilku obszarach: 

  1. Pozycjonowanie 
  1. Social Media 
  1. Kampanie Google Adwords 
  1. GO.PL Remarketing & Similar Audiences. 

Połączenie wszystkich wyżej wymienionych działań zapewnia nie tylko znaczny wzrost wejść na stronę internetową naszych klientów, ale także zwiększenie świadomości marki wśród potencjalnych użytkowników, co owocuje pozyskaniem nowych klientów, zarówno w perspektywie krótko jaki długoterminowej.  

Marketing

Skontaktuj się z nami

Opowiemy Ci o konkretach, przedstawimy narzędzia, zaproponujemy rozwiązania, przygotujemy ofertę!

Kontakt