Jak przygotować się na Black Friday??

09 listopada 2021

Czarny Piątek przyszedł do nas kilka lat temu ze Stanów Zjednoczonych i z roku na rok zyskuje na popularności. Wielkie święto wyprzedaży przypada na pierwszy piątek po amerykańskim Dniu Dziękczynienia, czyli pod koniec listopada. Black Friday 2021 wypada 26 listopada. Powszechnie uznaje się, że Black Friday jest początkiem przedświątecznego szału zakupowego. To gorący i bardzo dochodowy okres dla sprzedawców, który wymaga odpowiednich przygotowań. Zobacz, co możesz zrobić, aby zmaksymalizować swoje zyski w tym lukratywnym czasie!

Niech wszyscy wiedzą!

Na kilka tygodni przed Black Friday rozpocznij kampanię informacyjną. W tym przypadku marketing szeptany w mediach społecznościowych będzie optymalnym rozwiązaniem. Niech potencjalni klienci dowiedzą się, że masz ofertę przygotowaną specjalnie na święto wyprzedaży. Uchyl rąbka tajemnicy, jednak na tym etapie nie zdradzaj jeszcze wszystkich szczegółów. Głównym celem tego punktu jest wzbudzenie zainteresowania i zaistnienie w świadomości odbiorców. 

 

Przygotowując kampanię informacyjną, zwróć uwagę na formę komunikatu. Niebanalna grafika czy przykuwający uwagę, krótki film świetnie sprawdzą się jako nośnik dla Twojej informacji. Najważniejsze, aby forma, w której informacja o wyprzedaży Black Friday zostanie przekazana, była intrygująca i pozostała na długo w pamięci odbiorcy.

 

Kampania informacyjna to również świetna okazja, aby rozszerzyć bazę subskrybentów Twojego newslettera. Możesz zachęcić potencjalnych klientów do zapisów, gwarantując im, że jako pierwsi otrzymają informację na temat pełnej oferty związanej z Black Friday.

Odpowiednia zachęta to większy zysk

Jeśli chcesz, aby Czarny Piątek zakończył się sukcesem, wybierz produkty, które zostaną objęte specjalną promocją. W tym kontekście chodzi o przecenę rzędu 80-90%. Sprzedaż kilku produktów z minimalną marżą z pewnością zaprocentuje. W jaki sposób? Okazje Black Friday wygenerują wzmożony ruch na stronie, co powinno zaowocować sprzedażą również tych produktów, które przyniosą Ci realny zysk.

 

Ważne, aby strona produktu objętego niecodzienną promocją, kierowała klientów do powiązanych produktów, których sprzedaż przyniesie Ci prawdziwy zarobek.

Wykorzystaj remarketing podczas Black Friday

Czy wiesz, że ponad 2/3 klientów porzuca koszyk przed sfinalizowaniem transakcji? Czarny Piątek to doskonała okazja na wykorzystanie remarketingu i dotarcie do odbiorców, którzy z jakiegoś powodu, ostatecznie nie dokonali zakupu. 

 

Dobrym sposobem na dotarcie do takich klientów jest wykorzystanie narzędzi analitycznych, które pomogą Ci stworzyć listę osób niezdecydowanych, czyli takich, które porzuciły swoje koszyki. Następnie zebrane dane wykorzystaj do stworzenia spersonalizowanych reklam. Poinformuj niedoszłych klientów, że przygotowałeś dla nich specjalną ofertę w związku z Czarnym Piątkiem. Efekty takiego działania mogą Cię pozytywnie zaskoczyć!

 

Kolejnym sposobem na dotarcie do większej liczby klientów jest dodanie na stronie funkcji listy życzeń. Dzięki niej użytkownicy zyskają możliwość zapisywania produktów, którymi są wstępnie zainteresowani, ale nie chcą kupować ich w danej chwili. Ta funkcja pozwala na niezwykle precyzyjny remarketing (np. mailowy). Wykorzystaj ją w kontekście wyprzedaży Black Friday i wyślij niezdecydowanym klientom atrakcyjną ofertę, w której uwzględnisz ich preferencje zakupowe. 

 

Postaraj się dotrzeć do użytkowników, którzy rok temu dokonali zakupów w Twoim sklepie podczas Czarnego Piątku. Docieranie do nowych klientów jest ważne, ale nie możesz zapomnieć o tych, którzy już korzystali z Twoich usług. Black Friday to świetny czas na przypomnienie o sobie klientom, którzy dawno nie robili u Ciebie zakupów.

Lojalność popłaca! 

Posiadasz program lojalnościowy? Black Friday to jedna z najlepszych okazji, aby wykorzystać go do zwiększenia konwersji sprzedaży! Wystarczy, że odpowiednio uhonorujesz osoby biorące udział w programie. Możesz przyznać im specjalne zniżki czy nagrody rzeczowe. Ważne, aby wyróżnienie było wyraźnie powiązane z zakupami dokonywanymi w Czarny Piątek. 

Kiedy jest Black Friday wszystkie ręce na pokład!

Podczas Black Friday nie zapomnij o aspektach praktycznych. Przygotuj się na wzmożoną sprzedaż i zadbaj o odpowiednie zatowarowanie. Produkty objęte wysoką zniżką, będą prawdopodobnie głównym celem zakupowym, upewnij się, że posiadasz ich spory zapas. 

 

To samo tyczy się obsługi zamówień. W miarę możliwości postaraj się, aby wszyscy pracownicy byli w pogotowiu. Jeśli ilość zamówień przerośnie Twoje możliwości sprawnej wysyłki, Czarny Piątek może przynieść Ci więcej strat niż korzyści. Pamiętaj, że konsumenci z roku na rok stają się coraz bardziej niecierpliwi. Jeśli dużo osób otrzyma przesyłkę kilka dni po gwarantowanym terminie, może to negatywnie wpłynąć na reputację Twojego sklepu.

 

Nie zapomnij o kwestiach technicznych. Black Friday to sprawdzian dla Twojej witryny. Wzmożony ruch może doprowadzić do przeciążenia serwerów. W tym intensywnym czasie zadbaj o odpowiednią przepustowość, a jeśli to możliwe o zwiększenie ich mocy. Jeśli współpracujesz z działem IT, upewnij się, że podczas Czarnego Piątku jest zwarty i gotowy do działania! 

 

Jak widzisz Black Friday w Polsce to okazja na duży zarobek i dotarcie do rzeszy klientów, zarówno tych nowych, jak i powracających. Mam nadzieję, że wykorzystasz moje wskazówki i ujrzysz Czarny Piątek w jasnych barwach! 

Ecommerce

Skontaktuj się z nami

Opowiemy Ci o konkretach, przedstawimy narzędzia, zaproponujemy rozwiązania, przygotujemy ofertę!

Kontakt