Kampania remarketingowa krok po kroku.

21 marca 2018
W poprzednich artykułach pisaliśmy o tym, jakie narzędzia można wykorzystać w kampaniach remarketingowych. Jakie są zalety tych metod, jakie korzyści przynoszą dla e-sklepu, jakie są koszta ich wykorzystywania. Przyszła pora na stworzenie kampanii. Wyjaśnimy krok po kroku jak taką kampanię przygotować i co jest potrzebne, aby zaczęła działać.
  • Załóż konto.
Zarówno w naszym panelu, jak i z pewnością na stronach innych firm z naszej branży, aby rozpocząć przygodę z remarketingiem, należy założyć konto lub po prostu się zarejestrować. Wymagane są tylko: imię i nazwisko, e-mail i numer telefonu. Musisz potwierdzić, że zapoznałeś się z regulaminem serwisu i pierwszy krok mamy już za sobą.
  • Stwórz kampanię.
Sytuacja wydaje się być jeszcze prostsza niż w punkcie pierwszym. Musisz się zalogować na wcześniej założonym przez siebie koncie. System sam Cię poinformuje, że nie masz jeszcze utworzonej kampanii. Wpisujesz adres swojej strony, wklejasz logo, wybierasz kraj i walutę. Kolejny krok w przygotowaniu kampanii remarketingowej wykonany.
  • Dodaj feed produktowy.
Feed to rodzaj zbioru informacji na temat produktu, który zawiera jego nazwę, zdjęcie i cenę. Może zawierać także rodzaj lub gramaturę, a także cenę przed obniżką i po niej. Ważne jest, aby w feedzie były zawarte rzetelne informacje na temat produktu, ponieważ są one wykorzystywane do tworzenia banerów reklamowych. Zdjęcia artykułów powinny być dobrej jakości, wyraźne oraz atrakcyjne, tak aby przykuwały uwagę odbiorców. Feed to plik, który zazwyczaj występuje w formacie XML lub CSV. Powinien być systematycznie aktualizowany przez administratorów strony, tak aby wszystkie informacje o produktach były najświeższe. Oczywiście nasz system również pobiera i aktualizuje feed, jednakże aby wszystko dobrze działało konieczne jest podobne działanie po stronie właściciela strony.
  • Wklej kod remarketingowy.
Kolejnym krokiem w tworzeniu kampanii jest wklejenie kodu trackingowego. Przy jego pomocy możemy śledzić aktywność użytkownika na stronie. Dzięki temu system informuje nas o preferencjach zakupowych klientów, którzy tą stronę odwiedzili. Taki kod trackingowy należy wkleić w stopkę swojej strony zaraz przed </body>. Jest to tylko jedna linijka tekstu, a cała operacja trwa zaledwie chwilkę. Po wstawieniu kodu konieczne jest jego oprogramowanie, ale tym zajmują się już nasi programiści.
  • Wybierz narzędzia.
Czym charakteryzują się poszczególne narzędzia już wiesz. Możemy wykorzystać w kampanii je wszystkie lub tylko niektóre z nich. Połączenie Mail.GO wraz z remarketingiem RTB przyniesie nam oczywiście większe efekty, ale możesz zdecydować się na wybór tylko jednej opcji.
  • Stwórz kreację reklamową.
Tworzenie banerów reklamowych to kolejny krok w integracji kampanii remarketingowej. Do kreacji najczęściej wykorzystujemy produkty z feedu, chociaż w niektórych przypadkach istnieje możliwość wykorzystania przygotowanej wcześniej grafiki. Korzystając z naszego generatora w łatwy sposób możesz stworzyć takie kreacje. Wybierasz szablon, na bazie którego zostanie utworzona nowa reklama. Do wyboru masz reklamę statyczną lub reklamę dynamiczną. Reklama statyczna to obrazek w różnych formatach, po którego kliknięciu klient jest przenoszony na określoną stronę. Reklama dynamiczna natomiast zawiera produkty, które można zakupić na Twoim serwisie, a nasz system, będzie dopasowywał zaprezentowane produkty do preferencji klienta oglądającego reklamę. Następnie wybierasz szablon i możesz przystąpić do tworzenia swojej reklamy. Wybierasz formaty reklam, obramowanie, kolor tła. Jeżeli nie potrafisz sam tego zrobić, nie ma problemu, my Ci pomożemy. :)
  • Utwórz  grupę reklam.
Przedostatnim krokiem w tworzeniu kampanii remarketingowej jest utworzenie grup reklam. Dla każdego narzędzia, które chcesz wykorzystać w kampanii, musisz stworzyć nową grupę, dlatego najlepiej nazwać ją właśnie tak jak nazywa się narzędzie. Wybierasz model rozliczeń w przypadku Mail.Go jest to CPC, a w przypadku remarketingu RTB Optymalny CPM. Następnym krokiem jest powiązanie wcześniej stworzonej reklamy z nową grupą i stworzenie listy, dla której reklamy będą się wyświetlały.
  • Doładuj swoje konto.
Ostatnim etapem tworzenia kampanii jest wpłata środków na swoje konto. Przed jej dokonaniem należy wystawić proformę. Wpłacone środki zostaną przeznaczone na wyświetlanie reklam. Te osiem kroków wystarczy do stworzenia kampanii remarketingowej. Nie jest to trudne, aczkolwiek wymaga odrobiny skupienia i poświęconego czasu. Jeżeli masz jednak problemy na którymś z etapów, nie wiesz co robić dalej, jesteśmy do Twojej dyspozycji. Możemy również pilotować Twoją kampanię od samego początku. Będziesz wtedy pewny, że cała integracja przebiega prawidłowo.
 
Marketing

Skontaktuj się z nami

Opowiemy Ci o konkretach, przedstawimy narzędzia, zaproponujemy rozwiązania, przygotujemy ofertę!

Kontakt