Native Ads- nasze spojrzenie na reklamy natywne.

Podziel się

Dzisiaj słów parę na temat Native Ads, inaczej mówiąc reklamy natywnej. Jeszcze parę lat temu, nie tak dawno, znana była jedynie niewielu. Nawet duże grono “specjalistów” związane z reklamą, remarketingiem czy branżą e-commerce nie miało zbyt dużej wiedzy na temat Native Ads. Obecnie stają się one coraz bardziej popularne, często zastępując te tradycyjne formy reklamy
w internecie.

 

Native Ads, a dokładniej Native Advertising, to jedna z wielu rodzajów reklamy. Jej cechą charakterystyczną jest to, że stanowi integralną część treści medialnej. Jest dostosowana do stylistki i standardów tekstów dziennikarskich, które się obok niej znajdują. Native Ads to nienachalna reklama, w której marka występuje jako tło, nie gra głównej roli.
W przeciwieństwie do innych form reklamy Native Ads jest formą nieinwazyjną, jest naturalnie wkomponowana w treść, jaką użytkownik sam sobie wybiera, a potem przegląda. Zdarza się, że reklamę natywną trudno odróżnić od innych treści zamieszczanych na serwisach internetowych, zatem powinna ona być opatrzona informacją: reklama, promocja czy treść sponsorowana.

 

Reklama natywna to świetna alternatywa dla reklam displayowych, których skuteczność może zacząć spadać z powodu tak zwanej ślepoty bannerowej. Ślepota bannerowa to zjawisko, które polega na niezauważaniu banerów reklamowych wyświetlanych na stronie internetowej, którą przeglądamy. Rosnący szum informacyjny oraz bombardowanie nas komunikatami reklamowymi sprawiło, że nauczyliśmy się ignorować nawet te najbardziej przyciągające uwagę reklamy.

 

Formy Native Advertising

Na rynku występuje wiele form reklam natywnych jednak najpopularniejsze z nich to in-feed, rekomendacje oraz promoted listitings.

 

  • In-feed są to treści zamieszczane pomiędzy tradycyjnymi artykułami dziennikarskimi. Są zazwyczaj tworzone przez samych redaktorów bądź w porozumieniu z nimi, tak aby tworzyły jedną całość z pozostałymi materiałami prasowymi.

 

  • Rekomendacje to ramki rekomendacyjne zamieszczane obok tradycyjnego artykułu.

 

  • Promoted listings czyli promowane listy produktów to integralny element e-sklepu,
    na którym znajdują się proponowane lub promowane produkty.

 

Zalety Native Ads

 

Ten rodzaj reklamy idealnie nadaje się do budowania zaufania do marki czy firmy, sprawiając, że klient zostaje z nią na dużej. Zwiększa także świadomość użytkowników, wpływając na ich proces poznania i postrzegania. Przedstawia również oferty firm w sposób bardziej rozbudowany tworząc między innymi artykuły dotyczące konkretnej grupy produktów, opisując je szczegółowo i kompletnie.

 

To co my proponujemy naszym klientom pod hasłem Native Ads

Tworzymy dla naszych klientów reklamy tematyczne, które następnie są wyświetlane w sekcjach ściśle powiązanych z główną treścią strony. Zazwyczaj występują jako obrazek
300 x 200 wraz ze 100 znakami tekstu stanowiące tytuł materiału,  który zostanie pokazany użytkownikowi po kliknięciu w treść reklamową.

Nasza reklama natywna wyświetlana jest w powiązaniu do artykułów na tysiącach serwisów w Polsce. Są to zarówno największe serwisy internetowe takie jak Onet, WP, Gazeta, Interia, Rmf czy Radio Zet oraz mniejsze serwisy tematyczne, a także bardzo niszowe serwisy specjalistyczne.

Umożliwiamy naszym klientom targetowanie reklam natywnych używając naszych autorskich narzędzi do targetowania behavioralnego, geotargetingu, remarketingu, similar audience oraz targetowania na konkretne domeny, a nawet URL.

W USA jak i w wielu krajach europejskich reklama natywna przeżywa swoje 5 minut, więc kwestią czasu jest moment, w którym ta “moda” rozwinie się również w Polsce. Jest to świetny, mało zauważalny zamiennik dla reklam displayowych, do których użytkownicy są już przyzwyczajeni.

 

Chcesz wiedzieć więcej?