fbpx

„Targetowanie: Podobni odbiorcy” czyli wszystko co musisz wiedzieć o Similar Audience.

Similar Audience

Similar- podobny. To proste. Audience czyli publiczność lub grupa odbiorców. Targetowanie Similar Audience- podobni odbiorcy, sprawa wydaje się być prosta. Czy na pewno?

Similar Audience to narzędzie, które można wykorzystać do pozyskania wartościowego ruchu na swoją stronę internetową. To narzędzie, które pozwala targetować i docierać do osób zainteresowanych, tym co oferujemy w swoim e-sklepie. To w końcu narzędzie do tagowania użytkowników pod kątem ich intencji zakupowych.

Similar Audience pozwala na gromadzenie danych, szczególnie tych, dotyczących poszukiwanych przez użytkownika produktów czy przeglądanych przez niego materiałów. Dowiadujemy się, czym się interesuje, jakie są jego upodobania, czego w sieci poszukuje. Dzięki takim informacjom możemy przygotować dla niego wyjątkowy przekaz reklamowy, zaoferować mu rabat lub zaproponować do zakupu mały prezent. Dokonamy tego, dzięki słowom kluczowym związanym z naszymi usługami.

Słowa kluczowe. Jak dobrać odpowiednie?

Słowa kluczowe to w praktyce nie tylko słowa, ale także grupy słów tworzące frazy wyrazowe. Stosowane są w celu wyszukania użytkowników, o potrzebach, które mogą zaspokoić produkty lub usługi przez nas oferowane. Podczas ich wybierania najlepiej stosować się kilku zasad które umożliwią skuteczne targetowanie.

Po pierwsze, doprecyzuj co tak naprawdę sprzedajesz.

Najskuteczniejszym sposobem na stworzenie listy słów kluczowych jest zastanowienie się nad swoją działalnością. Nad tym co mamy w swojej ofercie, jakie produkty, usługi. Co możemy zaproponować naszym potencjalnym klientom.

Po drugie unikaj fraz jednowyrazowych i niepoprawnych gramatycznie.

Należy dobrać takie słowa kluczowe, które będą dłuższe niż jedno słowo, wtedy będzie większa szansa na wyświetlanie reklamy osobie, która naprawdę jest zainteresowana poszukiwanym produktem. Należy też pamiętać, aby słowa kluczowe były zapisane poprawnie gramatycznie i ortograficznie, znacznie poprawi to targetowanie.

I po trzecie dobieraj słowa kluczowe, które na pewno masz w swoich usługach.

Słowa kluczowe muszą być adekwatne do tego co znajduje się w ofercie. Promowanie tego czego nie ma na stronie, raczej nie przyniesie żadnych efektów.

Oczywiście należy pamiętać, że proces doboru słów kluczowych dla stron z różnych branż będzie się nieco różnił, ale cel zawsze będzie taki sam: ZACHĘCIĆ NOWYCH KLIENTÓW DO ODWIEDZENIA NASZEJ STRONY.

Narzędzie Similar Audience pozwala znaleźć użytkowników o cechach podobnych do naszych klientów. Pozwala na uniknięcie szukania ich instynktownie i na oślep. Dzięki niemu pozyskamy nowy, wartościowy ruch na stronę, który zamieni się nam na konwersje.

Posted by Go.pl in Baza wiedzy, 0 comments

Remarketing czy retargeting? Czy ktoś wreszcie wyjaśni mi różnice?

Podąża za Tobą reklama tej czerwonej koszuli, którą właśnie oglądałeś? To remarketing. A może retargeting?

Remarketing, czy jak niektórzy mówią retargeting, to coraz popularniejsza metoda docierania do potencjalnych klientów, którzy już wcześniej odwiedzili naszą stronę internetową. Słowa te często używane są zamiennie, ale czy faktycznie oznaczają to samo? Czy występuje między nimi jakaś różnica?

Aby to zrozumieć zaczniemy od początku, rozłożymy te słowa na części pierwsze.

Remarketing to zlepek słowa marketing i przedrostka re. Marketing to czynności wspierające sprzedaż, wykonywane różnymi metodami i technikami oddziaływania na nabywcę. Przedrostek re na początku wyrazów złożonych oznacza ponownie, powtórnie, na nowo.

Czym zatem jest remarketing? To nic innego jak powtórzenie przekazu reklamowego. To wyświetlenie reklamy, użytkownikowi, który odwiedził już wcześniej stronę internetową.

Retargeting, jak już można się domyślić, to natomiast połączenie słowa targeting z przedrostkiem re. Targetowanie to inaczej selekcjonowanie. To proces selekcji konsumentów w celu określenia docelowej grupy odbiorców, która w największym stopniu jest zainteresowana reklamowanym produktem.  

Retargeting jest więc ponownym “uderzeniem” do osób, które wcześniej były już zainteresowane produktem czy marką.

Zatem, wyświetlanie reklam, użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili naszą stronę kontra docieranie do osób, które wcześniej były zainteresowane naszym produktem. Myślę, że możemy uznać, iż remarketing i retargeting to słowa tożsame. No bo jak docierać do zainteresowanych jak nie reklamą.

Ale jak to działa?

Korzystanie z remarketingu/retargetingu wcale nie jest trudne, a największą jego zaletą jest to, że nie musimy zgadywać, ani prowadzić żadnych badań, aby wiedzieć z jakich innych stron korzystają nasi klienci. To wszystko robią za nas pliki cookie.

Wystarczy w stopkę swojej strony wgrać kody remarketingowe (kody śledzące), dzięki, którym będziemy wiedzieć, jak użytkownik, który odwiedził naszą stronę się na niej zachowywał. Teraz jest do niego przypisane “ciasteczko”, dzięki czemu dopasowana reklama będzie za nim podążała. Będzie mu wyświetlana na kolejnych stronach, na które wchodzi.

Zalety retargetingu?

Jest ich mnóstwo. Po pierwsze pozostajesz z użytkownikiem w “stałym kontakcie”, przypominasz mu się. Po drugie wyświetlony przekaz reklamowy zachęca, motywuje go do powrotu do sklepu. Po trzecie działania remarketingowe są skuteczne również w zastosowaniu do tych, którzy już dokonali zakupu. Możesz zaproponować im dobra komplementarne, produkty, które w jakiś sposób będą powiązane z ich wcześniejszym zakupem.

No dobra, ale ile to tak naprawdę kosztuje?

A to zależy. Na koszt kampani remarketingowej składa się kilka czynników. Między innymi koszt wdrożenia kodów remarketingowych, koszt stworzenia banerów reklamowych, prowizje jakie pobierają firmy za prowadzenie kampanii. Na szczęście nie każda firma je pobiera.
W praktyce kampanię remarketingową możesz rozpocząć już od kilkuset złotych netto. Górna granica to zdrowy rozsądek i doświadczenie Twojego marketera.

Nie jesteś jeszcze przekonany?

Działania remarketingowe/retargetingowe skutkują budowaniu długotrwałej relacji z klientem. Ilość wyświetlanych reklam danego sklepu, które ogląda odbiorca, mogą mieć znaczący wpływ na wiele decyzji zakupowych. Remarketing sprzyja budowaniu pozytywnego obrazu firmy w świadomości klientów. Jest to działanie skuteczne, przynosi stosunkowo szybkie i zadowalające efekty.

Posted by Go.pl in Blog, 0 comments

Zmiana jest drogą…

 

Odświeżyliśmy logo, zmodyfikowaliśmy naszą stronę, nadeszła pora na bloga.
Tym razem systematycznie i z nowymi pomysłami na ciekawe tematy. Mnóstwo tematów, bo inspiracji i koncepcji mamy wiele.

O czym będziemy pisać?

O tym, co jest naszą pasją, co jest naszą pracą, o tym na czym się znamy.
Postaramy się wyjaśnić zagadnienia, które na pierwszy rzut oka wydają się nie do zrozumienia.
Remarketing, retargeting, CPC, CPM. Brzmi obco? Już nie będzie. Nasz punkt widzenia na kwestie znane i już wcześniej, gdzieś poruszane. Tematy, kontrowersyjne i budzące wiele emocji. Weźmiesz udział w dyskusji? A może dołożymy do tego kilka machlojek i mijania się z prawdą?

Chcesz być na bieżąco?

Zapraszamy na cotygodniowe publikacje!

 

Posted by Go.pl in Aktualności, 0 comments
Skontaktuj się z nami