6 podstawowych błędów przy prowadzeniu kampanii remarketingowej.

04 kwietnia 2018

“Dlaczego moje reklamy są nieefektywne?” Często to pytanie zadają nam klienci, którzy sami tworzą swoje kampanie, wierząc, że jest to banalnie proste. Przedstawiamy zatem kilka podstawowych błędów, których należy się wystrzegać przy tworzeniu kampanii remarketingowej.

 

Reklama dociera do złych odbiorców.

Nieodpowiedni targeting to jeden z najczęstszych błędów popełnianych przez reklamodawców. Jakiś czas temu normalnym było określenie wieku, płci, wykształcenia czy zainteresowań potencjalnych odbiorców, nie biorąc pod uwagę jednak tego, że dane użytkowników mogą być nieaktualne, a zainteresowania, inne niż przewidywane. Obecnie odchodzi się od tego typu praktyk na rzecz similar audience. Profilowanie klienta, dzięki zadawanym przez niego pytaniom w sieci czy wyszukiwanie użytkowników zainteresowanych produktem za pomocą słów kluczowych, zdecydowanie zdaje lepszy egzamin.

 

Źle ustawiony capping.

Na sukces kampanii wpływają także między innymi limity nakładane na wyświetlenia reklamy dla danej kategorii użytkowników. Nie analizowanie tego segmentu często wpływa na to, że kampania staje się mało skuteczna. Odmienny capping powinien być ustawiony dla osób, które zostawiły produkty w koszyku, a inny dla tych, którzy weszli na stronę nie oglądając asortymentu prezentowanego w sklepie.

 

Nieodpowiednie ustawienia stawek aukcji reklamowych.

Kolejnym błędem w prowadzeniu kampanii remarketingowej jest ustawienie jednakowych stawek, dla wszystkich użytkowników, co powoduje problemy z dotarciem do grupy odbiorców, na której nam zależy. Zbyt niskie ustawienie stawki może prowadzić do małego zasięgu i niskiej jakości kampanii, zbyt wysokie natomiast spowoduje, że użytkownikowi zostanie wyświetlona zbyt duża ilość reklam, co w konsekwencji nie przyniesie rezultatu, a jedynie nieefektywne wyczerpanie się budżetu.  

 

Źle oszacowany budżet kampanii.

Zbyt niski budżet spowoduje, że środki szybko się wyczerpią, a analiza kampanii będzie praktycznie niemożliwa. To dlatego tak ważne jest tworzenie kampanii testowych,
a w późniejszym etapie, po dokonaniu stosownej analizy, planowanie optymalnego budżetu.

 

Nieodpowiednio przygotowane kreacje reklamowe.

Przeszkodą w osiąganiu założonych korzyści z kampanii reklamowych, mogą być źle dobrane lub nieumiejętnie przygotowane banery. Złej jakości grafika, nie przyciągające hasło reklamowe bądź nieciekawa kolorystyka to powody, z których reklama będzie słabo klikalna.

Ważnym elementem, który powinien znajdować się w kreacji, jest także call to action, czyli “wezwanie do działania”. Jest to element lub grafika która sugeruje kliknięcie, wejście na stronę.

 

Zbyt długi lub zbyt krótki okres wyświetlania reklam.

Jeżeli dana grupa reklam wyświetla się zbyt długo to może spowodować to znudzenie wśród oglądających ją użytkowników. Działa to także w drugą stronę. Gdy reklama wyświetla się zbyt krótko, może po prostu zostać niezauważona lub pominięta. Koniecznym jest zatem analizowanie wyświetleń reklamy i w miarę możliwości  stosowne jej zmienianie.

 

Tworzenie i prowadzenie kampanii remarketingowej na pozór wydaje się bardzo proste. Aby jednak działała ona poprawnie, była efektywna i przynosiła korzyści reklamodawcy musi być systematycznie analizowana i optymalizowana, a to już nie jest takie proste, ponieważ wymaga wiedzy i doświadczenia.

Marketing

Skontaktuj się z nami

Opowiemy Ci o konkretach, przedstawimy narzędzia, zaproponujemy rozwiązania, przygotujemy ofertę!

Kontakt