Poprawna optymalizacja kampanii- jakich błędów się wystrzegać?

07 sierpnia 2019

Go.pl Optymalizacja jest jednym z najważniejszych czynników podczas prowadzenia kampanii remarketingowej dla swojego sklepu internetowego. Pozwala zwiększyć sprzedaż i popularność strony.   

Aby wykonać ją jednak poprawnie, należy posiadać pewne doświadczenie lub przynajmniej wystrzegać się kilku podstawowych błędów.  

Oto one.  

Jednym z najczęściej popełnianych błędów w trakcie optymalizowania swojej kampanii jest źle ustawiony capping, czyli limity wyświetleń reklamy. Nie może być zbyt wysoki, ponieważ reklama będzie zbyt nachalna i przyniesie skutek odmienny od założonego, ani zbyt niski, gdyż reklama może być po prostu niezauważona przez użytkownika. Po drugie capping powinien być odmienny dla każdej z kategorii użytkowników odwiedzających e-sklep. Oznacza to, że ilość wyświetleń reklamy dla osoby, która zostawiła coś w koszyku powinna być inna, większa niż dla osoby, która na stronie zobaczyła tylko jeden lub dwa produkty. 

Kolejnym, dość często popełnianym błędem jest nieodpowiednie ustawienie stawek aukcji reklamowych w kampanii display. Zbyt niskie spowodują, że reklama może w ogóle się nie wyświetlić. Zbyt wysokie natomiast, że jedno wyświetlenie reklamy będzie bardzo kosztowne.  

Jakie zatem kwoty powinniśmy wpisać? Od 2 zł do 10 zł w zależności od grupy użytkowników remarketingowych. Im bardziej zaangażowany klient, tym wyższa stawka.  

Następnym niedopatrzeniem w czasie optymalizacji kampanii remarketingowej jest niekorzystanie z ograniczeń czasowych dla danej grupy użytkowników. Bardziej prawdopodobne przecież jest, że na stronę sklepu powróci klient, który był na niej przed kilkoma dniami, niż ten, który przeglądał ją dwa czy trzy lata temu. Warto zatem czas wyświetlania reklamy ograniczyć od kilku dni do maksymalnie miesiąca.  

Źle oszacowany budżet to następny problem w optymalizowaniu kampanii. Zbyt niski budżet spowoduje, że środki szybko się wyczerpią, a analiza kampanii będzie praktycznie niemożliwa. To, dlatego tak ważne jest tworzenie kampanii testowych, a w późniejszym etapie, po dokonaniu stosownej analizy, planowanie optymalnego budżetu. 

Z oszacowaniem budżetu wiąże się także jego ograniczenie dla danej grupy reklam. W przypadku kampanii display ma ono sens i wyświetlanie reklam w sieci zostanie przerwane po wyczerpaniu się ustalonego budżetu. W kampanii mailowej natomiast odradzamy ustawianie ograniczeń, ponieważ może mieć do negatywny wpływ na poprawne działanie narzędzia mailGO. 

Kolejnym punktem będą nieodpowiednio przygotowane kreacje reklamowe. Przeszkodą w osiąganiu założonych korzyści z kampanii reklamowych, mogą być źle dobrane lub nieumiejętnie przygotowane banery. Złej jakości grafika, nieprzyciągające hasło reklamowe bądź nieciekawa kolorystyka to powody, z których reklama będzie słabo klikalna. 

Ważnym elementem, który powinien znajdować się w kreacji, jest także call to action, czyli “wezwanie do działania”. Jest to element lub grafika, która sugeruje kliknięcie, wejście na stronę. 

Jak już wspominaliśmy na naszym blogu, warto korzystać z gotowych szablonów reklamowych dostępnych w panelu GO.PL. Szablony są pogrupowane według typu reklamy: 

statyczna - obrazek w różnych formatach, po którego kliknięciu klient jest przenoszony na określoną stronę; 

dynamiczna - zawiera produkty, które można zakupić na Twoim serwisie. Nasz system dopasuje zaprezentowane produkty do preferencji klienta oglądającego reklamę; 

mieszana - w zależności od sposobu zdefiniowania będzie przekształcona na statyczną lub dynamiczną reklamę. 

Mamy nadzieję, że wyżej wymienione przykłady błędów podczas optymalizowania kampanii remarketingowej pozwolą się ich wystrzec. Zachęcamy do samodzielnego konfigurowania kampanii, jednakże w razie jakichkolwiek problemów nasz zespół służy swoją pomocą.

Blog

Skontaktuj się z nami

Opowiemy Ci o konkretach, przedstawimy narzędzia, zaproponujemy rozwiązania, przygotujemy ofertę!

Kontakt