Pozycjonowanie cz.2, czyli o technikach pozycjonowania strony internetowej.

Podziel się

Go.pl Skuteczna reklama w internecie!

Zgodnie z zapowiedzią, w tym tygodniu pochylimy się nad metodami pozycjonowania swojej strony internetowej. Działaniami, jakie trzeba przedsięwziąć, aby nasza strona zajęła możliwie jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

 

Jak już wspominaliśmy, pozycjonowanie jest jedną z najmodniejszych w ostatnim czasie formą reklamy w internecie. Nie powinno więc nikogo dziwić, że trwa ciągła walka o najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania w swojej dziedzinie.

 

Oto kilka, naszym zdaniem najlepszych metod, które można wykorzystać w pozycjonowaniu swojej strony internetowej.

 

Optymalizacja strony

Należy pamiętać, że pozycjonowanie to nie tylko pozyskiwanie odnośników z zewnątrz, ale przede wszystkim optymalizacja swojej strony. W pierwszej kolejności powinno się zatem skupić na poprawieniu kodu źródłowego witryny. Od czego zacząć?

Po pierwsze TYTUŁ. To jeden z najważniejszych elementów i nie należy stosować jednego i tego samego do wszystkich podstron. Warto stworzyć tytuły z frazami kluczowymi, istotnymi dla witryny.

Po drugie NAGŁÓWKI. Odpowiednio skonstruowane odgrywają istotną rolę. Należy pamiętać o ich hierarchii oraz zamieszczeniu w nich słów kluczowych, ponieważ mają one ważne znaczenie
z punktu widzenia wyszukiwarek.

Po trzecie LINKI WEWNĘTRZNE oraz adres URL. Adresacja podstron powinna mieć charakter statyczny, ponieważ dzięki temu jest łatwiej indeksowalna. Ważne jest również zastosowanie odpowiedniej nawigacji. Frazy znajdujące się w URL są dla wyszukiwarek bardzo istotne, pod warunkiem, że są związane z treścią zamieszczoną na stronie.

Po czwarte SŁOWA KLUCZOWE. W tekstach należy uwzględnić słowa kluczowe, które są dla nas najważniejsze, oczywiście w jak najbardziej naturalny sposób.

Social media

Media społecznościowe to obecnie chyba najpopularniejszy kanał dostarczania informacji. Dzięki dużej ilości serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy Twitter, mamy możliwość dotarcia do tysięcy użytkowników. Możemy to zrobić poprzez zamieszczanie na swoim profilu grafik, treści oraz odnośników związanych ze swoją stroną.

Eksperci

Techniki pozycjonowania opierają się na wartościowych treściach. Te, które są publikowane przez znane osoby, ekspertów w danej dziedzinie, mają bardzo dużą wagę. Eksperci zazwyczaj lubią wypowiadać się w kwestii wielu zagadnień, lubią być cytowani, ponieważ mają dużą wiedzę w swojej niszy.

Urządzenia mobilne

Jakiś czas temu pisaliśmy już o tym, że znaczenie urządzeń mobilnych stale się zwiększa. Nie powinno więc nikogo dziwić, że w technikach pozycjonowania ważnym jest aby wziąć pod uwagę także tablety oraz smartfony. Responsywne strony internetowe to aktualnie podstawa i nie wolno o nich zapominać. Zapewnienie użytkownikom właściwego komfortu podczas przeglądania strony internetowej, odpowiednich rozmiarów tekstu, szybkości działania oraz wygody nawigowania to wręcz obowiązek.

Uaktualnianie treści

Jest to mniej ważny sposób, ale techniki pozycjonowania także uwzględniają uaktualnianie archiwalnych treści. Warto zatem przejrzeć czasami również stare artykuły, aktualizować je i uzupełniać o adresy powiązanych z nimi wpisów.

 

Techniki wyżej przez nas opisane warte są zastosowania w trakcie pozycjonowania swojej strony. Trzy metody opisane przez nas poniżej, w ostatnim czasie były wykorzystywane tak często, że przestały mieć tak ogromne znaczenie w pozycjonowaniu, dlatego proponujemy je stosować z dużym rozsądkiem, raczej jako uzupełnienie, niż podstawowa forma pozycjonowania.

 

Katalogowanie

Polega ono na umieszczeniu odnośnika do swojej strony w różnego typu katalogach. Linki zewnętrzne w dużej mierze decydują o tym, na którym miejscu pojawi się strona w wyszukiwarce. Przy katalogowaniu do niedawna jeszcze, istotne znaczenie miało umieszczenie słowa kluczowego w tytule linku. Ostatnie zmiany spowodowały jednak, że dodanie dokładnego słowa w tytule, może przynieść na większą skalę, efekty odwrotne do zamierzonych.

Pressel Page

Pressel Page lub inaczej mówiąc article marketing to umieszczanie na określonych stronach, tematycznych artykułów, zawierając w nich frazy kluczowe, które stanowią odnośnik do naszej strony. Takie wpisy powinny być przede wszystkim unikalne i na wysokim poziomie merytorycznym. Niestety, z powodu mnogości tego typu tekstów oraz niskiej ich jakości Google zaczęło piętnować nadużywanie tej metody pozycjonowania nakładając na nią różnego rodzaju filtry.

Fora internetowe

Mogłoby się wydawać, że fora internetowe to doskonałe miejsce, aby zostawić link do swojej strony. I do pewnego momentu tak było. Momentu, w którym zaczęto zamieszczać takie linki na masową skalę. W związku z tym kolejne aktualizacje algorytmu nauczyły się niejako “wyłapywać” tą technikę pozycjonowania. Jest ona nadal skuteczna, ale w sporo mniejszym stopniu niż kiedyś.

 

Aby zobaczyć zamierzone efekty, konieczne jest zastosowanie odpowiedniej kombinacji wyżej wymienionych technik pozycjonowania. Wymaga to jednak sporej wiedzy merytorycznej, doświadczenia oraz dużego nakładu pracy. Niemniej jednak chyba warto poświęcić trochę czasu, aby osiągnąć sukces.