Reklama wideo, czy aby na pewno tak skuteczna jak przewidywano?

31 stycznia 2019
Reklama Wideo

Na początku minionego roku, pojawiło się wiele doniesień, jakoby rok 2018 miał być rokiem reklamy wideo. Mówiono, że popyt na wideo cały czas rośnie, że wideo będzie przynosiło większe zyski niż kiedykolwiek, że przyciąga odbiorców praktycznie w każdym wieku. Dodatkowym argumentem był fakt, że tego typu treści są oglądane na wielu urządzeniach w przeróżnych miejscach.

Ale czy faktycznie reklama wideo przyniosła takie zyski jak prognozowano? OK, reklamy wideo opanowały Internet. Są wszędzie, przed filmem, w trakcie filmu (nawet kilkukrotnie), po filmie, przed serwisem informacyjnym, a nawet krótkim 3-minutowym filmikiem. Na różnych portalach społecznościowych, a nawet na ogólnoinformacyjnych stronach internetowych. Wszędzie, po prostu wszędzie.

Ale czy reklama wideo przynosi zakładane korzyści? Czy jest klikana? Czy konwertuje?

Z perspektywy internauty, zwykłego użytkownika Internetu reklama wideo jest po prostu denerwująca. Przerywa nam oglądany film, nie zawsze możemy ją pominąć, tracimy ok 3-4 minut zanim obejrzymy to, co tak naprawdę chcemy. Często zasłania nam artykuł, który chcemy przeczytać, zdjęcia, które chcemy obejrzeć. Nie możemy posłuchać muzyki, zanim nie skończy się reklama, lub nie będziemy mogli jej pominąć. I teraz pytanie, czy nie doprowadziliśmy do tego, że reklamy wideo nie są już zauważane? Niby je widzimy, ale tak naprawdę nie wiemy co jest w nich reklamowane, kto w nich występuje, o czym ta reklama ma nas poinformować. Czekamy tylko kiedy będziemy mogli ją wyłączyć. Czegoś Wam to nie przypomina? Nie jest to zjawisko podobne do ślepoty banerowej? A może mimo tych wszystkich negatywnych aspektów reklama wideo i tak jest bardziej skuteczna niż klasyczne banery wyświetlane w sieci? No bo przecież szybciej zapamiętamy melodie, atrakcyjną piosenkę czy wyrazisty, sympatyczny głos niż nieruchomy obrazek.

A co klikalnością i konwersjami po kliknięciu? Klikamy w reklamę wideo, czy jeżeli już nas zaciekawi to wpisujemy reklamowaną stronę/produkt/usługę samodzielnie w wyszukiwarce.

Pytań, które możemy zadać jest wiele. Jednak z naszych obserwacji wynika, że reklama wideo to świetny sposób na pokazanie swojej marki użytkownikowi, zaistnienie na rynku. To świetna reklama wizerunkowa, trochę mniej sprzedażowa. Jest dobrym dopełnieniem kampanii nastawionej na sprzedaż, podtrzymuje kontakt z klientem. Należy pamiętać jednak, żeby nie przesadzić z częstotliwością jej wyświetlania. Przecież nie chcemy się użytkownikom narzucać a jedynie przypomnieć.
Blog

Skontaktuj się z nami

Opowiemy Ci o konkretach, przedstawimy narzędzia, zaproponujemy rozwiązania, przygotujemy ofertę!

Kontakt