Rozszyfrowujemy skróty używane w marketingu, remarketingu i eCommerce.

Podziel się
Słownik GO.PL

Używanie skrótów i akronimów jest w dzisiejszym świecie bardzo popularne. Osoby pracujące w branży eCommerce, w dziale marketingu czy sprzedaży, a także posiadające własne sklepy internetowe spotykają się z nimi codziennie.

Warto zatem rozwinąć najczęściej używane skróty w naszej pracy i przybliżyć ich znaczenie.

Ads reklama

API to zestaw reguł umożliwiający różnym systemom wzajemną komunikację. Pośrednik między kodem, którym dysponujemy, a innym zewnętrznym systemem czy aplikacją.

B2B (business to business) to rodzaj relacji biznesowej między firmami.

B2C (business to consumer) to rodzaj relacji biznesowej między firmą a konsumentem.

Baner reklamowy graficzny szablon umożliwiający prezentację wybranych produktów lub usług oferowanych przez dany sklep internetowy.

Bounce rate (współczynnik odrzuceń) to procent osób, które opuszczają witrynę po zobaczeniu tylko jednej strony.

C2C (consumer to consumer) to transakcje zawierane, np. w serwisach aukcyjnych między konsumentami.

Cookie wysyłane przez serwer informacje dotyczące stron internetowych, które zapisywane są w pamięci komputera użytkownika w celu sprawniejszego wyświetlania danej strony www przy jej ponownej odsłonie.

CPC (cost per click) to model rozliczeń w reklamie, koszt za pojedyncze kliknięcie w reklamę.

CPM (cost per mille) to koszt tysiąca wyświetleń kreacji reklamowej lub dotarcia do tysiąca odbiorców.

CPS (cost per sale) w tym modelu reklamodawca płaci przeważnie określony procent od sprzedaży.

CPV (cost per view) używany w reklamie video – koszt za obejrzenie.

CSS lista reguł opisująca ułożenie elementów na stronie www.

CR (conversion rate) czyli wskaźnik konwersji (np. ile procent użytkowników, którzy odwiedzili stronę, dokonało zakupu produktu).

CTA to wezwanie do działania, czyli call to action. Jest to zawołanie w reklamie, często podawane w formie przycisku np. KUP TERAZ, ZOBACZ, SPRAWDŹ.

CTR (click through rate) czyli współczynnik kliknięć. Stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń (lub otwarć w wypadku email marketingu).

FAQ najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami.

FEED PRODUKTOWY to plik zawierający opis i atrybuty produktów dostępnych w ofercie sklepu internetowego, zazwyczaj występujący w formacie XML bądź CSV.

HTML bazujący na zamkniętych w ostrych nawiasach język wykorzystywany w tworzeniu stron internetowych.

IP (Internet Protocol) to numer lub liczba nadawana komputerowi, interfejsowi czy systemowi, który służy do identyfikacji w sieci.

OR (open rate) to procentowy wskaźnik otwarć mówiący, ile osób otworzyło nadesłaną przez nas wiadomość.

ROAS (return on advertising spending) czyli zwrot z wydatków na reklamę. Przychód wygenerowany przez wykorzystany budżet. Obliczony w prosty sposób, przez podział przychodów przez wydatki, wyrażony procentowo.

ROI (return on investment) czyli zwrot z inwestycji. Wskaźnik efektywności wyrażany w procentach używany by zmierzyć skuteczność działań biznesowych.

RTB (real time biding) zautomatyzowany handel powierzchnią reklamową na stronach www, który jest realizowany w czasie rzeczywistym w modelu aukcyjnym.

SEO działania mające na celu poprawienie pozycji strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

SMART PIXEL to kod śledzący, który umożliwia prowadzenie kampanii remarketingowej. XML to uniwersalny standard przeznaczony do reprezentowania danych w formie odpowiednio ułożonych struktur. W pliku XML mogą zawierać się informacje na temat produktów dostępnych w sklepie internetowym.

URL to ujednolicony format służący do odnoszenia się do różnych zasobów w Internecie.

UTM to pięć parametrów używanych głównie w marketingu, aby określić skuteczność kampanii z różnych źródeł i mediów kierujących do strony internetowej.

Dodaj komentarz