Dzień dobry!


Witaj na darmowej platformie GO.PL umożliwiającej Ci samodzielne planowanie i wdrażanie kampanii reklamowych Twojej marki. Niezależnie od tego, jaki jest profil Twojej działalności, wraz z rejestracją uzyskujesz pełny dostęp do panelu userGO, wraz z jego wszystkimi narzędziami marketingowymi. To krótkie wdrożenie pozwoli Ci zyskać biegłość w obsłudze panelu, a także rozbudzi kreatywność w projektowaniu nowych działań zwiększających sprzedaż i promujących Twoje usługi lub produkty.


Czym jest platforma GO.PL?


Platforma DSP z uczącym się systemem ofertowania.

U podstaw GO.PL jest współczesną platformą DSP (demand-side platform), co oznacza, że z jej poziomu możliwy jest zautomatyzowany zakup powierzchni reklamowych (real-time bidding) i wyświetlanie reklam, w oparciu o ustalone przez Ciebie reguły. Oznacza to, że korzystając z naszych narzędzi, samodzielnie decydujesz, gdzie, komu i jakie reklamy wyświetlasz, a co najważniejsze, pozostajesz w pełnej kontroli nad stawką i dziennymi wydatkami Twojej kampanii. Wraz z rozwojem Twojej kampanii nasz system stale analizuje nowe dane, dzięki czemu możesz aktywować inteligentny model składania ofert maksymalizujący zysk z każdej wydanej złotówki.


Kreator reklam z systemem rekomendacji produktów.


Platforma posiada rozbudowany kreator reklam, który pozwala na tworzenie reklam display, mail, video czy push. Wyróżniamy reklamy dynamiczne i statyczne. Reklamy dynamiczne to przykładowo automatycznie dobierające produkty dla Twojego klienta reklamy banerowe lub mailowe. Reklamy statyczne natomiast to kreacje graficzne, które z łatwością możesz dodać do panelu z dysku swojego komputera.


Kreator list odbiorców wyszukujący nowych klientów


Nasz system pozwala na szczegółowe projektowanie ścieżek komunikacji marketingowej dla Twojego klienta. Dzięki Kreatorowi List możesz tworzyć grupy użytkowników, którzy spełniają podany przez Ciebie warunek. Możesz nie tylko segmentować użytkowników odwiedzających stronę internetową Twojej firmy, dotrzesz także do użytkowników, którzy nigdy na tej stronie nie byli, interesują się natomiast wybraną przez Ciebie tematyką, chociażby Twoją konkurencją. Z poziomu modułu Grup Reklam możesz ustalać złożone reguły pomiędzy listami, co pozwala na szczegółowe określenie grupy odbiorców.


Twoja bezpłatna platforma all-in-1 do działań marketingowych


Realizując akcję marketingową, samodzielnie decydujesz jaki model rozliczeń jest dla Ciebie najkorzystniejszy. Możesz sam ustalać stawki w modelu CPC (cost-per-click), CPM (cost-per-mile) lub skorzystać z rekomendowanych modeli OCPM (optimized-cost-per mille) automatycznie optymalizujących system ofert. Platforma GO.PL nie działa, w oparciu o abonament, a podstawowe narzędzia marketingowe są dostępne już po bezpłatnej rejestracji.


Feed

Wstęp

Moduł feedy umożliwia dodanie pliku XML lub CSV, z którego dane zaciągane będą automatycznie do dynamicznych szablonów reklamowych.  

Najpopularniejszym zastosowaniem jest dodanie pliku o charakterze feedu produktowego sklepu internetowego. Nie jest to obowiązkowy krok integracji w panelu GO.PL, jeżeli jednak celem jest wyświetlanie reklam dynamicznych (np. produktowych, dostosowujących do konkretnego klienta produkty na reklamie), należy dodać feed.  

Dodawanie feedu

Pamiętaj, aby przed pobraniem feedu, ustawić status kampanii na WŁĄCZONA w przeciwnym przypadku system pobierze produkty z pominięciem zdjęć.

Przejdź do zakładki „Podgląd”, wybierz zielony przycisk kampanii „Włącz”.

Nie spowoduje to jeszcze zakupu powierzchnii reklamowych i obciążenia budżetu reklamowego, jeżeli grupy reklam nie będą utworzone i włączone.

Po wybraniu kampanii wybierz zakładkę FEEDY na lewym pasku. Następnie wybierz opcję +UTWÓRZ, w prawym górnym rogu. Wklej adres URL feedu produktowego i wybierz format z listy rozsuwanej (można odnaleźć/wygenerować go za pomocą platformy ecommerce/CMS połączonej ze sklepem. Więcej informacji: https://go.pl/integrations). Następnie wybieramy opcję +UTWÓRZ, w otwartym konfiguratorze, finalnie zmieniamy status na „Włączony”.  

Przy tak utworzonym feedzie, wybieramy strzałkę i rozwijamy listę. W kolumnie OPERACJE wybieramy POBIERZ TERAZ FEED i POBIERZ TERAZ OBRAZKI.  

Jeżeli nie ma pewności co do odpowiedniego rozszerzenia lub jest ono niestandardowe, prosimy o kontakt z naszym działem Client Support, na adres mailowy: support@go.pl.


Produkty

Wstęp

Zakładka Produkty umożliwia wizualizację pozycji z dodanych plików feed. Dzięki niej możemy wpływać na system propozycji produktów wyświetlanych, w reklamach dla konkretnego użytkownika. Dostępny jest także moduł „Statystyki” oraz „Kategorie”.

Promocja i wykluczenie

Reklamy dynamiczne pozwalają na automatyczne zaciąganie dopasowanych do użytkownika produktów/treści z dodanego feedu. Działa tutaj m.in. SYSTEM REKOMENDACJI GO.PL uczący się efektywnego dopasowywania, wraz z czasem trwania kampanii. Z tego powodu rekomendujemy ograniczone korzystanie z ustawień Promocji.  

Promocja

Zaznaczając box w kolumnie „P”, przy produkcie włączamy opcję kilkukrotnie większej obecności pozycji w reklamach.  

Wykluczenie  

Zaznaczając box w kolumnie „W”, przy produkcie wykluczamy pozycję z wyświetlanych przez system reklam, natomiast pozycja/produkt pozostaje w feedzie.  

Statystyki (E-commerce)

Aby przejść do statystyk produktowych, będąc w zakładce „Produkty”, należy wybrać pozycję „Statystyki”, w prawym górnym rogu.  

Po rozpoczęciu korzystania z systemu GO.PL uzyskamy informacje na temat produktów:

    Najczęściej kupowanych

    Najczęściej umieszczanych w koszyku

    Najczęściej oglądanych  

    Najczęściej oglądanych, lecz nie kupowanych

Kategorie (E-commerce)

Będąc w zakładce „Produkty”, należy wybrać pozycję „Kategorie”, w prawym górnym rogu.

Dzięki temu, sprawdzimy czy system GO.PL poprawnie zaciąga dane z tagu kategorii w dodanym feedzie produktowym.  

Jest to opcja szczególnie przydatna dla tworzenia szczegółowych segmentów remarketingowych (Patrz: LISTA OPARTA O KATEGORIE).


Reklamy

Wstęp

Moduł Reklamy pozwala na dodanie kreacji reklamowych, które wyświetlone zostaną Twoim klientom po połączeniu ich z listami odbiorców w module GRUPY REKLAM.

Dodawanie kreacji statycznych display. Statyczna reklama banerowa.

Aby utworzyć statyczną reklamę banerową, należy przejść do zakładki "reklamy" w panelu użytkownika i utworzyć nową reklamę korzystając z szablonu statycznego.  

Jeżeli chcesz uzyskać dostęp do wymiarów kreacji typowych dla reklamy mobilnej, wybierz szablon standardowy [mobile].

Następnie w zakładce "wszystkie" uzupełniamy URL oraz jeżeli korzystamy z przekierowania, URL Finalny. Po uzupełnieniu poszczególnych informacji wybieramy interesujące nas formaty z listy zakładek, włączamy je i uzupełniamy o grafikę korzystając z udostępnionego formularza.

Po załadowaniu grafik, nadajemy reklamie nazwę i zapisujemy. Aby dodać reklamy do istniejącej akcji marketingowej należy przejść do zakładki "Grupy reklam", wybrać interesującą nas grupę i dodać do niej reklamę.
Po załadowaniu grafik, nadajemy reklamie nazwę i zapisujemy.     
Aby dodać reklamy do istniejącej akcji marketingowej należy przejść do zakładki "Grupy reklam", wybrać interesującą nas grupę i dodać do niej reklamę:

Dodawanie kreacji statycznych mailGO  - statyczna reklama mailowa

Aby utworzyć statyczną reklamę mailową, należy przejść do zakładki "reklamy" w panelu użytkownika i utworzyć nową reklamę korzystając z szablonu "Mail statyczny":  

Następnie w zakładce "wszystkie" uzupełniamy URL oraz jeżeli korzystamy z przekierowania, URL Finalny. Po uzupełnieniu poszczególnych informacji wybieramy format 1024x2048, włączamy go i uzupełniamy o grafikę znajdującą się na dysku naszego komputera. Wymagana szerokość przygotowanej kreacji to 600 px.

Po załadowaniu grafik, nadajemy reklamie nazwę i zapisujemy. Pamiętaj, aby uzupełnić wszystkie pola oznaczone czerwoną gwiazdką w zakładce. Aby dodać reklamy do istniejącej akcji marketingowej należy przejść do zakładki "Grupy reklam", wybrać interesującą nas grupę z modelem rozliczenia "mailGO" i dodać do niej reklamę.

Dodawanie kreacji dynamicznych  - dynamiczna reklama produktowa

Tworząc reklamę produktową możesz skorzystać z dostępnych szablonów. Do Twojej dyspozycji oddajemy szablony standardowe i responsywne, które automatycznie zaciągają treści z Twojego feedu produktowego. Szablony różnią się wizualnym przedstawieniem zawartości Twojego feedu produktowego. W szablonach standardowych możesz wybrać, który rozmiar banneru reklamowego chcesz włączyć, w przypadku szablonu responsywnego reklama automatycznie budowana jest tak, by móc wyświetlać się na jak największym zakresie dostępnych powierzchni reklamowych. W podglądzie widoczne są tylko przykładowe rozmiary.

Aby utworzyć dynamiczną reklamę produktową, należy przejść do zakładki "reklamy" w panelu użytkownika i utworzyć nową reklamę korzystając z szablonu "Responsywny 2":

Następnie wybieramy i włączamy format "0x0 [All formats]". Możemy dodać adres linku logo, a także edytować wygląd reklamy zmieniając zawartość (tagi z feedu produktowego), kolory i czcionki dla wymienionych przestrzeni reklamy. Finalnie nadajemy reklamie nazwę i zapisujemy, klikając "Utwórz" na dole okna.  

Aby dodać reklamy do istniejącej akcji marketingowej należy przejść do zakładki "Grupy reklam", wybrać interesującą nas grupę i dodać do niej reklamę:

Dodawanie kreacji dynamicznych mailGO

Aby utworzyć dynamiczną reklamę mailową, należy przejść do zakładki "reklamy" w panelu użytkownika i utworzyć nową reklamę korzystając z szablonu "MailGO" lub “MailGO (6 produktów)”.

Wybieramy format 1024x2048 i włączamy go. Następnie przechodzimy do zakładki Wszystkie”, uzupełniamy pola oznaczone czerwoną gwiazdką, w sekcji “Parametry wiadomości”. Dodatkowo uzupełniamy pozycje “Adres linku logo”, a także “Adres linku banera”, jeżeli zamierzamy dodać grafikę pełniącą rolę banera z dysku komputera. Użytkownicy, którzy klikną w te pola zostaną odesłani do wybranych przez Ciebie adresów URL.  

W pod-zakładce produkty może zmieniać wygląd i zawartość reklamy. Zawartość odnosi się do tagów, które znajdują się w Twoim feedzie produktowym.  

Finalnie dodajemy nazwę dla reklamy i klikamy przycisk “Utwórz” na samym dole.  

Aby dodać reklamy do istniejącej akcji marketingowej należy przejść do zakładki "Grupy reklam", wybrać interesującą nas grupę i dodać do niej reklamę.

Dodawanie kreacji podstawowej videoGO

Aby utworzyć reklamę videoGO należy przesłać materiały na mail opiekuna kampanii lub na lets@go.pl.

Materiały potrzebne do realizacji reklamy videoGO to pliki w rozszerzeniu MP4, o czasie trwania dokładnie 30 sek. lub 15 sek., w rozdzielczościach: 300x250, 640x360, 640x480, 700x400, 1280x720, 1920x1080.  

Następnie na koncie utworzona zostanie reklama videoGO gotowa do podłączenia do grupy reklam, w wybranym modelu rozliczenia (rekomendowany: Optymalny CPM).


Listy

Wstęp

Listy to narzędzie pozwalające na tworzenie zbiorów użytkowników, do których możesz dotrzeć z wybraną reklamą utworzoną w panelu GO.PL. Listy możesz wykorzystać także do stworzenia grup użytkowników, których z komunikacji marketingowej chcesz wykluczyć, dodatkowo mogą one pełnić funkcję analityczną.  

Na poziomie GRUPY REKLAM możesz wykorzystać kilka różnych list by zbudować bardziej rozbudowane reguły.  

Listy dzielimy na remarketingowe i zasięgowe (dostępne przy wyborze opcji LISTA OPARTA O ZAINTERESOWANIA).  

Listy predefiniowane

Wraz z ukończoną integracją, uzyskujesz dostęp do wszystkich lub części list predefiniowanych (w zależności od charakteru domeny). W przypadku domen o modelu innym niż e-commerce należy utworzyć listy niestandardowe, służące segmentacji użytkowników, w oparciu o inne parametry (np. czas, czy ukończony etap rejestracji).  

W kolumnie ROZMIAR LISTY widoczne będą wartości określające liczbę zebranych użytkowników dla konkretnych przedziałów czasowych. Aby uzyskać więcej informacji na temat przyrostu liczebności listy, przejdź do kolumny OPERACJE, następnie rozwiń dostępne opcje za pomocą strzałki. Wybierz STATYSTYKI LICZEBNOŚCI.  

Listy zbierane są za pomocą technologii SMART PIXEL, która umieszczana jest na podstronach zintegrowanej domeny kampanii. SMART PIXEL nie będzie zbierał na listach użytkowników, którzy używają narzędzi lub rozszerzeń przeglądarki blokujących działanie zewnętrznych skryptów strony.  

Listy predefiniowane tworzą segmenty użytkowników Twojej domeny wyróżnione ze względu na stopień zaangażowania, a więc pozycję w leju konwersji. Warto przygotować oddzielną komunikację marketingową dla każdego segmentu.  

Wyróżniamy:

VISITOR

Są to wszyscy użytkownicy, którzy odwiedzili Twoją domenę.

Lista świetnie sprawdza się w szerokich akcjach marketingowych, opartych o kreacje statyczne lub reklamy videoGO, które informują o promocjach tymczasowych.

CLIENT

Odbiorcy, którzy weszli na stronę kampanii i zobaczyli co najmniej jeden produkt, a co najwyżej dwa produkty.

Są to bardziej zaangażowani użytkownicy niż VISITORS, rekomendujemy ustawienie większych stawek, wyższego cappingu i dłuższej komunikacji. Sprawdzą się reklamy statyczne jak i dynamiczne produktowe. Reklamy nie tylko pokażą produkty oglądane przez klienta, ale także zadziała uczący się system rekomendacji produktowych.

CLIENT+

Odbiorcy, którzy weszli na stronę kampanii i zobaczyli co najmniej trzy produkty.

Są to mocno zaangażowani odbiorcy, przeglądający ofertę sklepu. Świetnie sprawdzi się reklama dynamiczna, produktowa, a także reklamy statyczne mające na celu pchnięcie użytkownika do niższego szczebla lejka sprzedaży.  

SHOPPER

Odbiorcy, którzy weszli na stronę kampanii i umieścili produkty w koszyku.

Są to najbardziej zaangażowani użytkownicy. Sprawdzi się wszelka reklama, która przyczyni się do sfinalizowania transakcji. Rekomendujemy reklamy z kodem rabatowym np. Szablon STANDARDOWY 7 Z KUPONEM.

BUYER

Odbiorcy, którzy dokonali zakupu.

W zależności od asortymentu lub usługi, warto wrócić z reklamą do klientów listy BUYER po upływie czasu za pomocą opcji PRZEDZIAŁU CZASOWEGO w grupie reklam.

W przypadku tej listy reklamy dynamiczne produktowe mogą zadziałać metodą cross-sell na podstawie danych zebranych przez system GO.PL.

Listy niestandardowe

Listy niestandardowe to kolejne narzędzia umożliwiające budowanie segmentów odbiorców. Aby przejść do kreatora list wybierz zielony przycisk UTWÓRZ w prawym górnym rogu.  

Wyróżniamy:

LISTA OPARTA O TAG

Po utworzeniu listy, w kolumnie TAGI udostępniony zostanie skrypt. Skrypt można wdrożyć na stronę domeny kampanii.

Lista pozwala budować zbiory użytkowników, na podstawie ich zachowania na stronie, określonego przez sposób wywoływania się skryptu listy. Przykładowo, umieszczając skrypt wygenerowany dla tej listy za pomocą reguły typu minutnik w usłudze Google Tag Manager, możemy zbierać/oznaczać użytkowników, którzy spędzili na naszej stronie np. więcej niż 3 minuty.

LISTA OPARTA O LEAD

Po utworzeniu listy, w kolumnie TAGI udostępniony zostanie skrypt. Skrypt można wdrożyć na stronę domeny kampanii.

Lista oparta o LEAD wdrażana jest podobnie do listy opartej o TAG, jednak jej domyślne przeznaczenie jest inne. Jej skrypt umieszczamy w miejscu, w którym potwierdzamy zebranie formularza rejestracji, lub innego zdarzenia, które uznamy za sukces w pozyskaniu klienta. Jeżeli do wywołania skryptu przyczyniły się reklamy kampanii, pokazywana jest konwersja w panelu STATYSTYK.

LISTA OPARTA O ADRES LUB REFERRER  

Wybierając ten typ listy uzyskasz dostęp do konfiguratora reguł adresowych domeny podłączonej do kampanii. Wpisz tekst do okna reguły. Możesz dodać wiele reguł, jeżeli spełniona zostanie którakolwiek z nich lub wszystkie użytkownik zostanie dodany do listy. Nazwij i zapisz listę.  

Jeżeli użytkownik wejdzie na stronę zawierającą URL pasujący do tak utworzonej reguły, zostanie przydzielony do listy.  

Jest to narzędzie świetnie sprawdzające się do tworzenia grup odbiorców dla szczegółowego remarketingu Twojej strony.  

LISTA OPARTA O ZAINTERESOWANIA (similarGO)

Wybierając ten typ listy uzyskasz dostęp do konfiguratora reguł adresowych dla domen wszystkich wydawców, których powierzchnie dostępne są w panelu GO.PL. Wpisując słowa kluczowe (reguły adresowe) informujesz system, ze stron o jakim fragmencie URL ma zbierać użytkowników na liście. Nazwij i zapisz listę.

Wpisując słowa/wyrażenia kluczowe nie używamy polskich znaków językowych, dodatkowo używamy znaku "-" pomiędzy słowami. Czym bardziej rozbudowane wyrażenie kluczowe tym lista zbierze mniej użytkowników, ale bardziej będzie konkretna. Możliwe jest wpisywanie konkretnych adresów URL wydawców. Kolejne wyrażenia kluczowe wpisujemy pod sobą. Przykładowo:

pilka-do-koszykowki
pilka-do-siatkowki

Można stworzyć kilka list opartych o zainteresowania, z których zalecane jest złożenie reguł na poziomie grupy reklam, poprzez stosowanie zasad logicznych pomiędzy nimi. Dla przykładu można zbudować listę szeroką A i listę wąską B. Na poziomie grupy reklam można ustawić targeting na wszystkich z listy szerokiej A należącej też do listy wąskiej B.  

Za pomocą tego prostego narzędzia możliwe jest budowanie szczegółowych grup odbiorców i dostosowywanie do nich konkretnej reklamy/promocji.

Użycie listy opartej o zainteresowania

Lista oparta o zainteresowania to narzędzie wykorzystywane w kampaniach zasięgowych. Jeżeli Twoim głównym wskaźnikiem kampanii jest sprzedaż albo wskaźniki z nią powiązane, zalecamy skoncentrowanie działań/budżetu na kampanii remarketingowej ze szczegółowymi listami segmentującymi ruch na stronie, a także z dopasowanymi do potrzeb klientów reklamami dodanymi na poziomie grupy reklam.  

LISTA OPARTA O KATEGORIE

Wybierając ten typ listy uzyskasz dostęp do konfiguratora reguł opartego o kategorie produktów znajdujących się w załączonym do kampanii feedzie. Okno umożliwia śledzenie różnych zdarzeń dla produktów z wybranych i wypisanych w nim kategorii. Dostępne kategorie:

    wejście na kartę produktu

    umieszczenie produktu w koszyku

    zakupienie produktu

Przykładowo, chcąc zebrać listę użytkowników przeglądających produkty z kategorii “Słuchawki bezprzewodowe”, którą oznaczyłem część moich produktów w podłączonym do kampanii feedzie, zaznaczam opcję “wejście na kartę produktu”, a w pasku poniżej wpisuję nazwę kategorii, czyli “Słuchawki bezprzewodowe”. 


Grupy reklam

Utworzenie Grupy Reklam

Po dodaniu FEEDU PRODUKTOWEGO i utworzeniu pierwszej reklamy, możemy rozpocząć wyświetlanie reklam.

Aby rozpocząć wyświetlanie reklam, a zatem komunikację z klientami należy przejść do zakładki GRUPY REKLAM i w prawym górnym rogu panelu wybrać opcję UTWÓRZ.

Grupa reklam pozwala na połączenie utworzonych w zakładce REKLAMY kreacji z listami, czyli regułami określającymi odbiorców.  

Po otwarciu konfiguratora grupy reklam, wpisujemy podstawowe parametry takie jak NAZWA grupy. Pola oznaczane czerwoną gwiazdką są obowiązkowe.

Urządzenia, na których wyświetlają się reklamy grupy reklam

Wpisujemy nazwę grupy reklam np. rtbGO I, wybieramy urządzenia, na których reklamy grupy mają się wyświetlać, czyli DESKTOP i MOBILE.  

Czas, w którym wyświetlają się reklamy grupy

Następnie określamy reguły AKTYWNOŚĆ grupy reklam. Jeżeli w tworzonej grupie reklam zamierzamy podłączać listy remarketingowe, rekomendujemy pominięcie zmian ustawień wyświetlania według godzin i dni tygodnia.  

Lokalizacja, w której wyświetlają się reklamy grupy

Kolejną opcją jest GEOLOKALIZACJA grupy reklam, wpisując określone regiony i miejscowości ograniczamy wyświetlanie reklam do użytkowników znajdujących się na ich obszarze.

Ograniczenie do wybranych kategorii produktów, które system wyświetla w reklamach produktowych dodanych do grupy.   

Pole KATEGORIE umożliwia natomiast ograniczenie produktów wyświetlanych w reklamach dynamicznych tej grupy do konkretnej kategorii feedu produktowego lub wybranego feedu dostępnego w zakładce FEEDY. Jeżeli chcesz aktywować ograniczenie, wpisz nazwę kategorii.

Model rozliczenia

Najistotniejszym elementem konfiguracji GRUPY REKLAM jest ustalenie modelu rozliczenia.  

Wybieramy rekomendowaną opcję OCPM dla systemu RTB (real-time bidding), systemu licytacji powierzchni reklamowych.

Optymalny CPM (optimized cost-per-mile) - w tym modelu ustalamy maksymalną stawkę, jaką chcemy zapłacić za 1000 wyświetleń naszej reklamy dla danej listy użytkowników. System nie przekroczy podanej stawki, jednak będzie działał tak, aby spełnić określone przez nas reguły i wygrać licytację powierzchni po najniższej możliwej cenie.  

Budżet grupy reklam

Następnie mamy możliwość ustalenia BUDŻETU CAŁKOWITEGO, a także BUDŻETU DZIENNEGO grupy reklam. Jeżeli BUDŻET CAŁKOWITY wyczerpie się, grupa reklam zostanie wyłączona do ponownego włączenia. Jeżeli BUDŻET DZIENNY wyczerpie się, grupa reklam zostanie wyłączona do rozpoczęcia kolejnego dnia.

Parametry UTM  

Przydatną opcją jest także pole GOOGLE ANALYTCIS, gdzie ustawić można parametry utm, rekomendujemy pozostawienie ustawień domyślnych.  

Na sam koniec wybieramy opcję UTWÓRZ na dole okna konfiguracji. System przekieruje nas na stronę nowo utworzonej grupy reklam. Teraz możemy połączyć preferowane przez nas REKLAMY, wraz z wybranymi listami.

Wybranie REKLAM grupy

W polu REKLAMY wybieramy opcję EDYTUJ. Następnie zaznaczmy box przy interesujących nas wcześniej utworzonych reklamach. Na koniec wybieramy opcję ZAPISZ, na dole okna konfiguracji.

Edycja LIST grupy

Konfiguracja podstawowa

Kolejnym korkiem jest ustawienie reguł LIST UŻYTKOWNIKÓW, przechodzimy do pola LISTY DLA UŻYTKOWNIKÓW i wybieramy opcję EDYTUJ. Przed nami otworzy się panel konfiguracji reguł list.  

Zaznaczamy box JEST W przy wybranych przez nas listach np. VISITOR, CLIENT, CLIENT+, SHOPPER, BUYER.

Pozwoli nam to na określenie indywidualnych stawek dla każdej z list, a także CAPPINGU oraz PRZEDZIAŁU CZASOWEGO komunikacji z użytkownikami konkretnych list. Po uzupełnieniu pustych miejsc wybieramy opcję ZAPISZ, na dole okna konfiguracji.

Stawka CPM oznacza maksymalną stawkę jaką chcemy zapłacić za wyświetlenie reklamy użytkownikom tej listy. W ramach list remarketingowych, większe stawki rekomendujemy dla bardziej zainteresowanych ofertą użytkowników, którzy z większą szansą podejmą decyzję o zakupie.  

Capping oznacza ilość reklam wyświetlonych dla jednego użytkownika należącego do listy, w ciągu 24 godzin. Wartość ta pozwala zmieniać ilość reklam, którą widzi użytkownik w ciągu dnia.  

Przedział czasowy określa od kiedy i jak długo chcemy wyświetlać reklamy użytkownikom listy. Wpisując OD 1 DO 7, użytkownicy tej listy zaczną widzieć reklamy 1 dzień od momentu zakwalifikowania ich do listy, do 7 dnia od kwalifikacji.

Optymalizacja kampanii polega na analizie wyników list w zakładce STATYSTYKI i dostosowywaniu stawek.  

Poniżej rekomendowane przez nas stawki wyjściowe.  



Konfiguracja rozszerzona

Jeżeli chcesz określić odbiorców Twojej grupy reklam z większą dokładnością, za pomocą większej ilości list możesz skorzystać z dodatkowych reguł logicznych: MUSI BYĆ W, JEST W, NIE JEST W.  

Przykładowo, chcę dotrzeć do wszystkich użytkowników listy A, którzy należą do listy B, ale z grupy odbiorców wykluczyć użytkowników z listy C.  

A więc, przy liście A zaznacz box JEST W i określ stawki CPM, capping i przedział czasowy dla całej tworzonej grupy odbiorców reklam. Następnie zaznacz box MUSI BYĆ W przy liście B, gdzie pojawi się możliwość określenia przedziału czasowego. Dzięki temu możesz wybrać zakres czasowy odbiorców, do których reklama ma dotrzeć.  

Następnie zaznacz NIE JEST W przy liście C. Dzięki temu pomniejszysz całą tak utworzoną grupę użytkowników o użytkowników z listy C.

Reguły wyświetlania dla domen  

Do wszystkich powyższych reguł można dodać także reguły wyświetlania dla domen.  

Klikając przycisk DODAJ, znajdujący się na dole strony, otworzy się okno z możliwością edycji reguły.  

Wpisując dowolną domenę, informujesz system, w ograniczeniu do jakiej domeny ma stosować grupę reklam z jej ustawieniami (gdzie ją wyświetlać).

Inną możliwością jest wybranie opcji NIE WYŚWIETLAJ, co zablokuje wyświetlanie dla podanych domen.

Dodawanie grupy reklam dla reklam rtbGO i videoGO.  

Chcąc utworzyć grupę reklam dla narzędzi rtbGO i videoGO, postępuj zgodnie z powyższymi krokami z akapitu „Utworzenie nowej GRUPY REKLAM”, wybierz rekomendowany model rozliczenia OPTYMALNY CPM. Następnie po utworzeniu grupy dodaj reklamy banerowe lub video, w części REKLAMY.

Dodawanie grupy reklam dla reklam mailGO (reklam mailowych)

Chcąc utworzyć grupę reklam dla narzędzi mailGO, postępuj zgodnie z powyższymi krokami z akapitu „Utworzenie nowej GRUPY REKLAM”, wybierz jednak model rozliczenia „mailGO CPM”. Następnie po utworzeniu grupy, dodaj reklamy mailowe, w części REKLAMY.  

mailGO to narzędzie pozwalające na wysyłkę maili marketingowych w oparciu o identyfikator cookie użytkownika, bez korzystania z adresów mailowych. W tym przypadku także wybrane mogę być listy remarketingowe i zasięgowe (similarGO). 


Narzędzie oparte jest o integrację z partnerami takimi jak Interia i innymi niezależnymi usługodawcami pocztowymi. Charakteryzuje się wysokim CTR, sprawdza się jako narzędzie do pozyskiwania zaangażowanych użytkowników na stronę, a także generowania sprzedaży z wysokim wskaźnikiem ROAS.  

W przypadku tego narzędzia należy wybrać stałą stawkę CPM, przy każdej z tak dodanych list. W przypadku list remarketingowych jest to 200 pln w CPM, dla list similarowych 250 pln w CPM (czyli 20 gr za 1 otwarcie maila reklamowego dla listy remarketingowej.


Statystyki

Wstęp

Aby w pełni kontrolować przebieg kampanii, rekomendujemy zapoznanie się z modułem STATYSTYK. To właśnie informacje z tego miejsca w panelu, a także innych, zewnętrznych narzędzi do analityki pozwalają na optymalizację kampanii.

Rekomendujemy posiłkować się danymi z różnych źródeł, z uwzględnieniem zróżnicowanych modeli atrybucji.

Należy także brać pod uwagę, że nie wszyscy użytkownicy zgadzają się na przekazywanie danych, a także stosują narzędzia uniemożliwiające poprawne wywoływanie się skryptów, na których oparta jest technologia bazująca na identyfikatorze cookie. Z tego powodu, wszelkiego rodzaju statystyki wewnętrzne i zewnętrzne nie pokazują wyników z pełną dokładnością, a są jednie wskazówką w procesie optymalizacji kampanii.


Statystyki konkretnej kampanii  

Przejdź do modułu KAMPANIE > LISTA, wybierz kampanię, do której statystyk chcesz uzyskać dostęp, poprzez kliknięcie. Następnie w pasku bocznym wybierz zakładkę STATYSTYKI RTB lub MAIL, w zależności od narzędzi, z których korzystasz w kampanii.

Przykład filtrowania statystyk.  

Poniżej przykładowe zabiegi z użyciem filtracji, których celem jest zbadanie efektywności poszczególnych grup reklam, które zawierają w sobie targeting listy VISITOR dla konkretnego dnia kampanii.  

Domyślny podgląd to widok z filtracją do dni, w bieżącym miesiącu grupowanym po okresie.  

Wybierając konkretny dzień miesiąca (klikając numer dnia w pierwszej kolumnie), przechodzisz do widoku godzinowego dla konkretnego dnia. Z tego miejsca chcielibyśmy zobaczyć, jak perforują konkretne grupy reklam dla całego dnia. Wybieramy opcję „Grupowanie po” > „grupa reklam”. Teraz widzimy wyniki dla każdej z grup reklam działającej tego dnia, klikając na nagłówki kolumn, nakazujemy systemowi sortowanie danych wg wybranej wartości. Przykładowo, klikając „CTR”, grupy reklam ułożą się od najmniejszej wartości CTR, do najwyższej.  

Aby osiągnąć cel założony na początku ćwiczenia, musimy z widocznych grup reklam usunąć te, które nie zawierają targetowania grupy odbiorców z listy VISITOR. Wybieramy pozycję FILTRY, znajdującą się w prawym górnym rogu strony, nad widgetem statystyk. W ten sposób uzyskujemy dostęp do dodatkowych filtrów. Wybieramy VISITOR, w pozycji „Lista”, następnie klikamy zielony przycisk „Filtruj”, nad tablicą statystyk.  

W ten sposób wyświetlamy dane z:

- Konkretnego dnia  
- Dla grup reklam, które zawierają targeting listy VISITOR.  

Export

Aby wyeksportować dany widok statystyk, wybierz opcję EKSPORT, znajdującą się w prawym górnym rogu strony, nad widgetem statystyk.