Czym są reklamy multimedialne i jak zacząć z nich korzystać?

13 grudnia 2022

Czym są reklamy multimedialne i jak zacząć z nich korzystać?

Reklamy multimedialne to cyfrowe produkty dystrybuowane w różnych mediach. Mogą być jednocześnie przedstawiane w witrynach internetowych i przesyłane strumieniowo. Mają formaty multimedialne, takie jak grafika, tekst, dźwięk i wideo. Do ich głównym zadań należy osiągnięcie celów biznesowych danego przedsiębiorstwa, które są zależne od przeprowadzanych działań.

Reklama multimedialna i jej zalety

Warto wspomnieć, że reklama multimedialna to stosunkowo młody produkt. Wcześniej dystrybuowana była przez czasopisma, billboardy i korespondencję. Obecnie coraz bardziej się rozwija, jak również techniki jej tworzenia. Nie ma takiej firmy, która wyobraża sobie osiągnięcie wysokiej sprzedaży i sukcesu bez zastosowania przemyślanych technik marketingowych. Gdy korporacja skutecznie korzysta z reklamy multimedialnej, może dotrzeć do użytkowników pochodzących z każdego zakątka świata. Co więcej, produkt cyfrowy od tradycyjnego wyróżnia precyzja i elastyczność zastosowania.

Grafika komputerowa zrewolucjonizowała cały świat marketingu. Reklamy multimedialne zapewniają pełną elastyczność tworzonych produktów. Obecnie nawet billboardy zmieniły się z biernych grafik na kreatywne filmy video. Nowoczesne produkty cyfrowe dają szybkość, z jaką mogą być publikowane. Stworzona reklama multimedialna może być umieszczona na kilku kanałach jednocześnie w ciągu jednej godziny! W przypadku formatów generowanych automatycznie ten czas ulega skróceniu do kilku, maksymalnie kilkunastu minut.

Reklamy multimedialne po opublikowaniu można dowolnie zmieniać, nawet po rozpoczęciu kampanii marketingowej. W zależności od rodzaju umowy i danej witryny internetowej istnieje możliwość modyfikacji częstotliwości wyświetlania produktu, zmiany grupy docelowej, czy długości video. Pozwala to na analizowanie trendów i sprawdzanie skuteczności produktu, co pozytywnie przekłada się na korporacyjny budżet.

Kluczową zaletą reklam multimedialnych jest ich precyzja. Tradycyjne media docierają do wszystkich, bez nakierowania na grupę docelową. Z kolei multimedialne produkty za pomocą targetowania pozwalają dotrzeć do odbiorców, którzy mogą być zainteresowani kupnem danych artykułów lub usług. W zależności od formatu platformy mogą wyświetlać reklamy multimedialne swoim stałym klientom, osobom często odwiedzającym ich stronę internetową lub kierować się geolokalizacją.

Rodzaje reklam multimedialnych

Istnieje wiele rodzajów reklam multimedialnych. Wraz z ciągłym postępem technologicznym, wymyślane są wciąż nowe rozwiązania. Do najpopularniejszych formatów należą:

Kampania reklamowa polega na częstym przedstawianiu produktów multimedialnych w dostępnych mediach. Łączy wszystkie wyżej wymienione formaty, tworząc usystematyzowaną strukturę. Spójna kampania przeprowadzona na szeroką skalę przynosi przedsiębiorstwu wymierne korzyści finansowe.

Korzystanie z reklam multimedialnych

Sposób publikowania reklam zależy od typu produktów i konkretnych potrzeb reklamodawcy. W niektórych przypadkach przestrzeń marketingową można kupić bezpośrednio u wydawcy lub przez sieć reklamową.

Z drugiej strony proces warto zautomatyzować. Tego typu obsługa reklam to technologia sprzedawania i kupowania formatów cyfrowych. W tym celu warto wykorzystać platformę DSP (demand-side platform), która pomoże zarówno w zakupie, jak i zarządzaniu zasobami cyfrowymi lub witrynę SSP (supply-side platform). To oprogramowanie umożliwiające wydawcom automatyzację procesów związanych z produktami cyfrowymi.

W trakcie procesu należy również ustawić targetowanie reklam multimedialnych. Mogą być one dopasowywane do odbiorców na wiele sposobów. Najczęściej zasoby wyświetlane w wyszukiwarce są dobierane na podstawie słów kluczowych. Można je również wyświetlać użytkownikom, którzy wcześniej zakupili dany produkt, lub biorąc pod uwagę ich miejsce zamieszkania, wiek lub częstotliwość, z jaką odwiedzają witrynę. Reklamy multimedialne zapewniają dużą precyzję targetowania, dlatego są tak skuteczne.

Chcąc skutecznie przeprowadzić kampanię marketingową, kieruj się kilkoma wskazówkami, które zapewniają sukces. Przede wszystkim precyzyjnie wyznacz swoją grupę odbiorców, wówczas będziesz miał większe prawdopodobieństwo, że skorzystają oni z Twojej oferty. Następnie na bieżąco śledź skuteczność kampanii – do najpopularniejszych wskaźników marketingowych należy ilość kliknięć, ilość odsłon, współczynnik klikalności, zasięg i współczynnik pełnych obejrzeń filmu. Jeśli coś nie działa lub proces nie przebiega poprawnie – przeprowadzaj kolejne testy i optymalizuj. Reklamy multimedialne można na bieżąco zmieniać i poprawiać. Co najważniejsze, pozostań autentyczny. Tylko wtedy w pełni zaangażujesz swoich użytkowników i zachęcisz ich do zakupu.

Marketing

Skontaktuj się z nami

Opowiemy Ci o konkretach, przedstawimy narzędzia, zaproponujemy rozwiązania, przygotujemy ofertę!

Kontakt