Czym jest programmatic print?

01 czerwca 2023
Image by vectorpouch on Freepik

Czym jest programmatic print?

Poszukujesz alternatywnych źródeł docierania do swoich klientów? Dobrym wyborem na wyróżnienie się na tle konkurencji jest powrót do tradycyjnych form reklamy w nowoczesnej w spersonalizowanej odsłonie. Pozwala na to programmatic print. Na czym polega jego fenomen? Wyjaśniamy w poniższym tekście!


Programmatic print – co to takiego?

Programmatic print, czyli druk programowy to jedna z najnowszych form marketingu. Polega on na połączeniu metod cyfrowych z bezpośrednim kontaktem z klientem poprzez dostarczenie mu spersonalizowanej, wydrukowanej oferty. Mechanizm kreowania oferty jest taki sam jak w przypadku wiadomości e-mail. Klient korzysta z witryny i wyraża zgodę na kontakt. Na podstawie jego aktywności generowana jest reklama. Następnie zostaje ona wydrukowana w wysokiej rozdzielczości tak, by atrakcyjnie się prezentować i zostaje dostarczona bezpośrednio do klienta. Cały proces odbywa się w ciągu 24 godzin.

W przeciwieństwie do tradycyjnych ulotek i gazetek reklamowych, materiały przygotowane w ramach druku programowego są dokładnie dopasowane do obszaru zainteresowań klienta. Zostaną mu dostarczone informacje na temat konkretnych produktów lub usług, których wyszukiwał w witrynie internetowej. Jeśli na przykład prowadzisz biuro podróży, możesz przesłać klientowi propozycje wyjazdów skonfigurowane do jego oczekiwań i budżetu. Oprócz standardowej oferty firmy możesz dostarczyć także ciekawe poradniki, unikatowe pocztówki lub bony rabatowe. Wszystko zależy od specyfiki firmy oraz strategii marketingowej.

Co zyskasz stosując programmatic print?

Obecnie niemal każda sfera życia może być realizowana online – zakupy, praca, nauka czy randki zdalne są już stałym elementem naszego życia. Z tego powodu istnieje coraz większe ryzyko, że już niedługo nastąpi przesyt konsumentów światem cyfrowym. Zaproponowanie klientom usług przy pomocy spersonalizowanej broszury dostarczonej w sposób fizyczny będzie zatem ciekawą odmianą od banerów i wiadomości e-mail. W natłoku reklam pojawiających się na każdej witrynie odmienna forma komunikatu ma większe szanse, by zapaść w pamięć i zachęcić potencjalnego klienta do współpracy.

Dostarczenie wydrukowanej ulotki lub broszury sprawia, że z klientem zostaje nawiązana głębsza więź niż w przypadku wiadomości e-mail. Co więcej, zwiększa się prawdopodobieństwo, że zostanie ona zauważona, a nie potraktowana jako SPAM. Odbiorca poczuje się dostrzeżony i doceniony, co sprawi, że będzie bardziej skłonny do skorzystania z oferty lub ponownego zapoznania się ze stroną firmy. Takie działania pomogą budować relacje z klientami i stworzyć podstawy do długotrwałej współpracy. Ulotka lub plakat mają większe szanse na pozostanie w widocznym miejscu w firmie lub domu adresata. Dzięki temu kontakt z nią będzie miało szersze grono odbiorców, których także może zainteresować Twoja oferta.

Jak przygotować kampanię z zastosowaniem programmatic print?

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia kampanii z zastosowaniem programmatic print, tak jak w przypadku innych form reklamy, jest określenie odpowiedniej grupy docelowej oraz obszaru, na którym skoncentrujesz się podczas wprowadzania nowych narzędzi. Możesz skupić się na najważniejszym obszarze swojej działalności lub na aspektach, które chcesz szczególnie wypromować. Warto podjąć współpracę z firmami, które specjalizują się we wdrażaniu tego nowatorskiego systemu. Z ich pomocą zaprojektujesz przyciągające uwagę i zapadające w pamięć grafikę. Powinna być ona spójna z szatą graficzną witryny oraz wizualnymi aspektami innych elementów kampanii. Zwróć uwagę również na to, by była wydrukowana przy pomocy profesjonalnego sprzętu – niska jakość grafiki może przynieść odwrotny skutek od zamierzonego.

Wspólnie opracuje również strategię, która pozwoli dotrzeć Ci do najszerszego grona potencjalnych klientów w krótkim czasie. Agencja specjalizująca się w budowaniu relacji z klientami poprzez bezpośrednią korespondencję zajmie się także praktyczną i logistyczną stroną kampanii.

Programmatic print przyniesie najlepsze rezultaty, jeśli będzie częścią szerzej zaprojektowanej kampanii. Zastanawiając się nad tym, jak pozyskać więcej klientów, skorzystaj także z innych narzędzi. Podpowiedzi odnośnie najskuteczniejszych działań reklamowych warto szukać u profesjonalistów. Współpraca z wyspecjalizowaną agencją pozwoli Ci na wdrożenie szeregu innowacyjnych metod, które bardzo szybko zamienią się w realne zyski. Widoczne rezultaty zapewnią między innymi tagowanie użytkowników czy remarketing w spersonalizowanych firmach.

Zadbaj o oryginalną reklamę z programmatic print!

Programmatic print to jedno z najnowszych rozwiązań, które może być prawdziwą rewolucją w budowaniu więzi z klientami. Wdrożenie jej znacznie podniesie skuteczność działań w Twojej firmie i pozytywnie wpłynie na rozwój działalności. Zdecydowanie warto rozważyć wykorzystanie jego możliwości.

Marketing

Skontaktuj się z nami

Opowiemy Ci o konkretach, przedstawimy narzędzia, zaproponujemy rozwiązania, przygotujemy ofertę!

Kontakt