Powiadomienia push staną się krytycznym kanałem dla twórców internetowych

13 stycznia 2023

Powiadomienia push staną się krytycznym kanałem dla twórców internetowych

Powiadomienia push oparte na sztucznej inteligencji będą miały silny wpływ na wygląd reklam, kampanii marketingowych i szybkość docierania do nowych użytkowników. Można śmiało stwierdzić, że alerty internetowe wracają do łask, ponieważ kilka lat temu niemal z nich zrezygnowano. Było to podyktowane brakiem założonych rezultatów. Przez zbyt dużą liczbę powiadomień push strony internetowe stawały się nieczytelne, a przez to rzadziej odwiedzane. Obecnie ponownie zaczęto z nich korzystać, ale w całkowicie innej wersji.

Angażowanie użytkowników w treści zgodne z ich zainteresowaniami

Powszechny dostęp do smartfonów i szybkiego Internetu zmienił nieco świat marketingu. Innowacyjny sprzęt multimedialny i nowoczesne oprogramowania dały reklamodawcom duże pole do popisu, tworząc przestrzeń angażującą użytkowników w różnorodne treści promowane przez słynne marki. Pomimo tego typu możliwości, pozyskanie uwagi konsumentów przy pomocy komunikacji marketingowej wciąż pozostaje trudnym zadaniem dla marketerów.

Obecnie świat marketingu mierzy się również ze wciąż rosnącą obawą o prywatność użytkowników, co wpływa niekorzystnie na ilość otrzymywanych danych i dystrybucję dóbr oraz usług. Coraz więcej firm wprowadza do aplikacji mobilnych „Tryb prywatny”, co sprawia, że imię, nazwisko, adres IP czy metadane przestają być szeroko dostępne, zaburzając możliwość personalizacji. W konsekwencji trudniej zmierzyć, jak duży sukces odniosła organizowana kampania marketingowa, ponieważ informacje o odbiorcach w dużej mierze stały się niejawne.

Marketerzy szukają nowych dróg dotarcia do konsumentów. Jednym z nich stały się stare powiadomienia push ulepszone o wsparcie sztucznej inteligencji. Ich zadaniem jest wywołanie określonych uczuć u użytkowników, oglądających wybrane witryny internetowe. Założono, że używanie spersonalizowanych powiadomień push jako narzędzia może ponownie zaangażować lojalnych odbiorców i na nowo rozbudzić ich ciekawość. Tego typu działania wpływają pozytywnie na polepszenie zautomatyzowanych zasobów reklamowych wydawców.

Nowy model powiadomień push

Wielu wydawców korzysta z powiadomień push, ale w innym kontekście niż są one przedstawione w tym modelu. Najczęściej pokazują one najnowsze produkty lub treści. Natomiast przeciętny użytkownik nie jest nimi zainteresowany, ponieważ odwiedził daną witrynę w zupełnie innym celu. Przedstawiony model powiadomień push przekształca je w kanał lub platformę dla wszystkich opublikowanych treści. Następnie sztuczna inteligencja kategoryzuje je i kieruje do zainteresowanych odbiorców. W skrócie cały proces można opisać w ten sposób – gdy użytkownik zarejestruje się i wyrazi zgodę na otrzymywanie powiadomień push, marketerzy sprawdzają, jakie artykuły czyta internauta i w jakich godzinach. Następnie profil zostaje przetworzony przez sztuczną inteligencję, która wybiera dane treści i podpowiada je przeglądającym. Wraz z każdą kolejną wizytą, Al rozumie coraz lepiej potrzeby odbiorcy i wysyła mu spersonalizowane treści, wybierając dni, gdy był najbardziej aktywny.

Przedstawiony model push sprawia, że to duża szansa dla każdego marketera i reklamodawcy. Sztuczna inteligencja pomaga w pełni wykorzystać posiadane treści, inteligentnie i skutecznie przedstawiając je zaangażowanym użytkownikom, tym samym budując długotrwałą relację z odbiorcą.

Marketing

Skontaktuj się z nami

Opowiemy Ci o konkretach, przedstawimy narzędzia, zaproponujemy rozwiązania, przygotujemy ofertę!

Kontakt