Promocja marek w kontekście Euro 2020

08 lipca 2021

Promocja marek w kontekście Euro 2020 

Wydarzenia sportowe gromadzą przed ekranami mnóstwo kibiców. Im wyższa ich ranga, tym liczba ta wzrasta. Nie dziwi zatem, że tak wiele marek walczyło o czas reklamowy podczas Euro 2020. Działania marketingowe nie muszą jednak sprowadzać się do spotów reklamowych puszczanych w dniu rozgrywek. Promocja marek w kontekście Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, może odbywać się na wiele sposobów. Przyjrzyjmy się markom, które doskonale wiedzą, jak wykorzystać ten okres wspólnego kibicowania, aby zyskać rozgłos i zwiększyć sprzedaż.

Sponsorzy Euro 2020

Jeden z najchętniej wykorzystywanych sposobów promocji marek, to sponsoring. W przypadku tak ważnych wydarzeń, jak Euro 2020, niełatwo jednak zyskać to miano. Wystarczy dodać, że w tym roku wśród sponsorów znalazły się tak duże brandy jak: Coca Cola, Heineken i Takeaway (właściciel pyszne.pl). Dwa pierwsze z nich wydarzenia związane z piłką nożną wspierają już od wielu lat. Co ciekawe, Takeway debiutuje w roli Oficjalnego Partnerskiego Serwisu do Zamawiania Jedzenia podczas Mistrzostw. Jak możecie się domyślić, nie zabraknie zatem licznych kuponów rabatowych nawiązujących do rozgrywek. 

 

Oficjalne hasło marki Coca-Cola w czasie mistrzostw to #SmakJedności. Marka niemal całkowicie skupia się obecnie na promowaniu tego wydarzenia, co można również zauważyć w jej mediach społecznościowych. 

 

 

Volkswagen i mobility shirts

Koncern motoryzacyjny Volkswagen został oficjalnym partnerem mistrzostw Europy w piłce nożnej. Również zaplanował ciekawe akcje marketingowe. Wprowadził m.in specjalne koszulki, które pełnią funkcje biletów. Jak to działa? Na koszulkach umieszczony został kod QR, który można zeskanować smartfonem. W ten sposób kibic zyskuje dostęp do strony internetowej stworzonej przez Volkswagena. Poprzez stronę zarezerwować można m.in. wynajem skutera elektrycznego na korzystnych warunkach. Wszystko po to, aby skojarzyć mobilność z marką Volkswagen.

 

 

TikTok oficjalnym partnerem UEFA EURO 2020

TikTok dopiero niedawno rozpoczął działania marketingowe na szeroką skalę w Polsce, a już został  oficjalnym partnerem UEFA EURO 2020. Skąd ta decyzja? Platforma w ten sposób chce zachęcić użytkowników do publikowania treści o charakterze sportowym i jednocześnie zapewnić nowy poziom piłkarskich wrażeń. Co ciekawe, TikTok, jako globalny sponsor zamierza współpracował z UEFA w celu wdrożenia szeregu rozwiązań technologicznych. Zaliczać ma się do nich rozszerzona rzeczywistość, Hashtag Challenges, TikTok LIVEs i Sounds.

 

Tyskie - Jesteśmy Mistrzami Europy w przechodzeniu na TY

 

Heineken to nie jedyna marki piw, która chce się wypromować podczas Euro 2020. Całkiem sprawnie pod tym względem radzi sobie Tyskie. Ich kampania “Jesteśmy Mistrzami Europy w przechodzeniu na TY” to sposób łączenia kibiców różnych narodowości. Co ciekawe, podczas meczu Polska-Hiszpania, Tyskie ogłosiło kolejne hasło: “Stawiamy Tyskie! Jeśli wygra Polska. A na TY przechodzimy niezależnie od wyniku”. 

 

 

Także i podczas meczu Polska-Słowacja, Tyskie starało się połączyć kibiców hasłem “„Największy polski poeta to Słowacki”. Jak zatem widać, marketing marki w czasie wydarzeń sportowych można budować nie tylko na rywalizacji, ale i poczuciu jedności. Hasła do niej nawiązujące pojawiają się nie tylko na billboardach, ale i w gazetach. Za pomysł i realizację akcji odpowiada agencja GONG.

 

RTV Euro AGD - Euro, Euro, Euro

 

RTV Euro AGD to marka, która doskonale wie, jak promować się w kontekście wydarzeń sportowych. Robi to przecież od lat. Tegoroczne jej hasło to “Euro, Euro, Euro”. Koncentruje się ona na radości i pozytywnych doświadczeniach. Warto nadmienić, że kampania nie odnosi się wyłącznie do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, ale i do nadchodzących Igrzysk Olimpijskich. Do kampanii zostały zaangażowane osoby znane z telewizji takie jak: Magda Gessler i Wiktoria Gąsiewska oraz związane ze światem sportu: Mateusz Borek i Krzysztof Golonka. Ponadto, w spotach radiowych usłyszeć można komentatorów sportowych: Mateusza Borka i Dariusza Szpakowskiego.

 

 

Nie tylko radio i telewizja zostały wykorzystane podczas promocji. To kampania 360. W praktyce oznacza to, że bazuje na wielu kanałach dotarcia do odbiorców:  ATL, BTL, social media, współpracy z influencerami i wiele więcej. 

Lotos - Trzeba patrzeć szerzej, żeby widzieć więcej

Lotos jako główny sponsor reprezentacji Polski, także stworzył własną kampanię 360 z inspirującym hasłem: “Trzeba patrzeć szerzej, żeby widzieć więcej”. Jej główny temat to emocje sportowe. Kampania rozpoczęła się od nagrania spotu reklamowego, który obejrzeć można zarówno w telewizji, jak i w sieci. Marka na bieżąco publikuje zdjęcia reprezentacji, jak również odnosi się do rozgrywek. Uruchomiła także specjalną promocję - za tankowanie lub zakupy w Cafe Punkt można dostać naklejki, które wymieniasz na piłkę. 

 

Lidl - kolekcja odzieży sygnowana przez UEFA

 

Oficjalna kolekcja ubrań UEFA na Euro w Lidlu dla całej rodziny. Brzmi nieprawdopodobnie? A jednak! Lidl doskonale wie, jak wykorzystać zainteresowaniem wokół Euro. Klienci nabyć mogą koszulki, jak również spodenki w atrakcyjnych cenach. Piłkarskie koszulki damskie lub męskie kosztują zaledwie 17,99 zł! Dostępne są również ubrania dla najmłodszych. Kolekcja pojawiła się w sklepach 22 maja. Zamówić można ją także w sklepie online.

 

IKEA - Real Time Marketing i Euro

IKEA postanowiła wykorzystać burzę w sieci, która powstała po zachowaniu Ronaldo w czasie konferencji prasowej. Piłkarz zdjął butelki Coca-Coli ze stołu w czasie konferencji mówiąc, że pije jedynie wodę. Jak zareagował szwedzki koncern? IKEA w mediach społecznościowych umieściła zdjęcie zamykanej na korek butelki i zmieniła jej nazwę z Korken na Cristiano. 

 

Vistula szyje garnitury reprezentacji Polski

 

Vistula to kolejna marka, która postanowiła wykorzystać temat Euro w swojej kampanii marketingowej. Robi to zresztą już od dobrych kilku lat, ponieważ jest oficjalnym partnerem PZPN. Tym razem uszyła formalną odzież dla reprezentacji Polski w piłce nożnej na EURO 2020. W ten sposób postawiła na promocję nowych trendów modowych. 



 

Euro 2020 w mediach społecznościowych

Marki, które nie są oficjalnymi partnerami czy sponsorami Euro także mogą wiele zdziałać akcjami marketingowymi związanymi z piłką nożną. Świetnie robi to nie tylko IKEA. W końcu warto wykorzystać fakt, że tak wiele osób kibicuje swojej drużynie. Najłatwiej do tego celu wykorzystać media społecznościowe. Nie brakuje marek, które doskonale to wiedzą. Należy do nich chociażby żabka, która w okresie Euro niemal cały czas promuje przeróżne produkty nawiązując do Euro. 

 

Ciekawych kreacji związanych z rozgrywkami piłkarskimi nie brakuje także na profilach Biedronki. Niektóre z nich zaskakują kreatywnością, jak chociażby ta poniższa opublikowana przed meczem Polski z Hiszpanią. 



 

Decathlon także nie zostaje z tyłu. W końcu to marka, która nieodłącznie kojarzy się ze sportem. Raz na jakiś czas na profilu facebookowym marki możemy zobaczyć posty nawiązujące do Euro. 

 

 

Nie każda kreacja musi od razu nawiązywać do rozgrywek Euro. Wystarczy wpasować się w temat sportowy, a dokładniej - piłki nożnej. Chociażby tak, jak zrobił to Mcdonald's.

 

 

Nie tylko IKEA umie w RTM! Zachowanie portugalskiego piłkarza na konferencji prasowej to doskonały moment do wykorzystania dla marek wód mineralnych. Doskonale wiedział to Żywiec Zdrój, który zareagował błyskawicznie publikując poniższy post w swoich mediach społecznościowych.

A czy Ty promowałeś swoją markę nawiązując do Euro 2020?

 

Jak widzisz marki różnie podchodzą do promowania swoich usług czy produktów w kontekście wydarzeń sportowych. Jedne stawiają na rywalizację, inne na poczucie kibicowskiej jedności, a jeszcze inne reagują na bieżące sytuacje związaną z wydarzeniami na boisku, jak również poza nim. A Ty? Czy wykorzystujesz Euro 2020 do promocji swojej marki? Koniecznie daj znać, która kampania lub kreacja marketingowa związana z Mistrzostwami Europy w Piłkę Nożną najbardziej przypadła Ci do gustu.

 

Blog

Skontaktuj się z nami

Opowiemy Ci o konkretach, przedstawimy narzędzia, zaproponujemy rozwiązania, przygotujemy ofertę!

Kontakt