SMARTFON vs LAPTOP. Na którym urządzeniu częściej dokonujemy zakupów?

13 czerwca 2018

Do urządzeń mobilnych zaliczamy smartfon oraz tablet. Komputer stacjonarny lub laptop to natomiast te urządzenia, z których najczęściej korzystamy w domu lub pracy. Ale które z nich częściej wykorzystujemy do zrobienia zakupów online?

Badań poruszających ten temat jest wiele. Naukowcy sprawdzają kto, gdzie, dlaczego i na czym dokonuje zakupów. Czy nadal preferujemy zakupy offline czy może częściej kupujemy już przez Internet. Czy robimy te zakupy w domu, samochodzie, a może w pracy? Jak wyglądają zależności wynikające z posuwającego się wciąż do przodu czasu i coraz to doskonalszych nowinek technicznych. W 2015 roku zakupy przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych robiło jedynie 33% aktywnych w sieci, polskich internautów. Rok później już około 40%. Dlaczego ten procent stale rośnie? Jak podają liczby, jeszcze do niedawna zakupów mobilnych nie dokonywaliśmy zbyt często. Smartfon służył nam raczej do działań około zakupowych. Do szukania opinii o produktach czy usługach, dokładnych informacji na temat firmy czy producenta oraz po prostu do szukania zakupowych inspiracji. Do sfinalizowania zakupów służył nam częściej komputer czy laptop. Z roku na rok procent m-zakupów się zwiększa. Powodów tego zjawiska jest wiele, a najważniejsze z nich to swoboda, wygoda i czas. Lubimy kupować w momencie kiedy czegoś potrzebujemy, nie ruszając się z fotela czy krzesła, oszczędzając przy tym swoje pieniądze dzięki czasowym promocjom. Dodatkowo z komputera często korzysta kilka osób, a smartfon należy wyłącznie do nas, dzięki czemu chronimy swoją prywatność. Smartfon mamy przy sobie praktycznie cały czas, ciągle włączony, komputer uruchamiamy wtedy kiedy jest nam potrzebny. Mimo, iż klienci coraz częściej korzystają z telefonów komórkowych w celu nie tylko przeglądania internetu, ale także dokonywania zakupów to nadal laptopy i komputery stacjonarne pozostają najpopularniejszymi urządzeniami wykorzystywanymi w tym celu. Może to być spowodowane nieprzystosowaniem stron e-sklepów do urządzeń mobilnych. Jest to sygnał dla ich właścicieli, aby sprawdzić czy strona jest dobrze przygotowana, czy nie jest wolna, czy nie ma niskiej pojemności informacyjnej ekranu.  To w końcu realny i odczuwalny ubytek zysków. Warto przyjrzeć się finalizacji zakupów. Czy płatność jest bezpieczna? Czy można jej dokonać w łatwy sposób. Właściwe przystosowanie sklepów do urządzeń mobilnych powinno spowodować, że m-zakupów będzie dokonywała większa liczba użytkowników. A może nie? Może problem leży gdzie indziej? Tak czy inaczej na pewno nie zaszkodzi.  
Marketing

Skontaktuj się z nami

Opowiemy Ci o konkretach, przedstawimy narzędzia, zaproponujemy rozwiązania, przygotujemy ofertę!

Kontakt