Upadki banków powodują falowanie w całej branży reklamy cyfrowej - co to oznacza?

24 kwietnia 2023

Upadki banków powodują falowanie w całej branży reklamy cyfrowej - co to oznacza?

W ostatnim czasie upadły dwa popularne banki w USA – Silicon Valley Bank i Signature Bank. Nastąpiło to w odstępie kilku dni. Ich bankructwo zdestabilizowało branżę ad-tech oraz firmy marketingowe, świadczące usługi dla przemysłu technologicznego.

Z jakiego powodu upadł Silicon Valley Bank i Signature Bank?

Silicon Valley Bank (SVB) był 16. instytucją finansową pod względem wielkości w Stanach Zjednoczonych. Obiekt obsługiwał firmy z sektora technologicznego i ochrony zdrowia. Na jego bankructwo miało wpływ spowolnienie finansowania kapitału podwyższonego ryzyka i wciąż rosnące stopy procentowe. W przestrzeni publicznej uważa się, że miliarder i potentat technologiczny – Peter Thiel miał na to kluczowy wpływ. Kilka dni przed bankructwem SVB

Jak przygotować się do realizacji kampanii marketingowej B2B?

Skuteczny marketing B2B przynosi bardzo duże korzyści finansowe przedsiębiorcom i agencjom marketingowym. Pozytywnie wpływa na sprzedaż i znacząco podnosi rozpoznawalność marki. Jeśli zdecydowałeś się zainwestować w branżę programmatic, zwróć uwagę na poniższe wskazówki.

Zaplanuj swoją strategię marketingową

Na początku określ swoje cele biznesowe, które chcesz osiągnąć dzięki automatyzacji kampanii marketingowej B2B. Nie warto zaczynać przygotowań bez dokładnie sprecyzowanych potrzeb. W pierwszym kroku określ swoje krótko- i długoterminowe cele marketingowe, a następnie opracuj strategię. Na tym etapie należy określić pierwszorzędne i drugorzędne KPI, które będą mierzone w trakcie trwania kampanii. Dzięki temu będziesz mógł zdefiniować rodzaj reklam wspierających Twój plan biznesowy. Działanie po omacku jest frustrujące i nieprzewidywalne.

Wybierz technologię

W branży programmatic istnieją różne platformy. Wiele z nich oferuje w pełni zautomatyzowane zarządzanie usługami, natomiast inne pozwalają marketerom samodzielnie realizować działania zakupowe. Wybierając technologię, warto zastanowić się nad poniższymi pytaniami:

Analiza danych

Skuteczna reklama B2B w branży programmatic zależy od ilości danych i ich odpowiedniej analizy. To pozwala markom skutecznie kierować reklamy do właściwych odbiorców, mierzyć wydajność kampanii marketingowych i wyszukiwać nowych użytkowników.

Jedną z najważniejszych informacji jest określenie grupy docelowej dla danej strategii marketingowej. Zebrane dane muszą być jak najbardziej szczegółowe, np. jaką płeć mają użytkownicy, skąd pochodzą, ile mają lat, czym są zainteresowani. Takie informacje pomagają stworzyć reklamy dopasowane do kupujących i efektywnie wpływać na ich decyzje zakupowe.

Kolejną kategorią danych, które warto przeanalizować, są informacje dotyczące konkurencji. W powstałym raporcie znajdziesz odpowiedź, co przekonuje konsumentów do zakupu. Zaleca się sprawdzić wszystkie oferty produktów firm podobnych do Twojej, ich treści marketingowe obecne w mediach, wyszczególnione słowa kluczowe, ułożenie strony internetowej i kampanie Google Ads.

Chcąc skutecznie przeprowadzić kampanię B2B, trzeba wiedzieć, jakie obecnie panują trendy i starać się być na bieżąco. Po podjęciu decyzji o reklamie B2B warto przygotować swoją stronę internetową odpowiadającą zasadom SXO – witryna musi być zoptymalizowana pod kątem User Experience i pozycjonowania, wówczas użytkownik szybciej ją zapamięta. Co więcej, w kampaniach marketingowych należy wykorzystywać treści generowane przez zadowolonych konsumentów, ponieważ dodają one wiarygodności.

Marketing

Skontaktuj się z nami

Opowiemy Ci o konkretach, przedstawimy narzędzia, zaproponujemy rozwiązania, przygotujemy ofertę!

Kontakt