Trudny czas dla e-commerce? LATO!

Podziel się

Sezon OgórkowyTak zwany sezon ogórkowy w pełni. Ludzie korzystają z urlopu, wyjeżdżają na wakacje, a czasu przed komputerem spędzają coraz mniej. Wysokie temperatury i ładna pogoda także nie sprzyjają e-handlowi, bo jedyne czego teraz  potrzebujemy to plaża, leżak i kolorowe drinki, no może ewentualnie wiatrak lub klimatyzacja.

Okres wakacyjny to trudny czas dla internetowych biznesów. Zamiast robić zakupy przez Internet wolimy spędzać czas na świeżym powietrzu, cieszyć się słońcem i dobrą pogodą. Najczęściej w Internecie szukamy wtedy informacji jaka ta pogoda będzie, gdzie można wynająć pokój, jak znaleźć nocleg, ile kosztuje doba hotelowa oraz atrakcji turystycznych, które możemy w tym roku zwiedzić.

Nic dziwnego, w końcu każdemu z nas należy się chwila odpoczynku.

Niestety cierpią na tym firmy, który zajmują się ogólnie pojętą pracą w Internecie. Po za takimi interesami jak biura podróży, hotele czy restauracje, inne biznesy narzekają na spadek ruchu na stronie, zmniejszoną liczbę zamówień czy chociażby produktów pozostawionych
w koszyku.

Czy da się temu zaradzić? Czy może lepiej “zacisnąć pasa” i znowu poczekać na lepsze czasy?

Rozwiązań jest kilka.

Po pierwsze można spróbować dostosować swój asortyment do letniego sezonu. Oczywiście nie zawsze się tak da. Sprzedawca, który oferuje futra lub zimowy sprzęt sportowy nie przygotuje się na sezon letni. Natomiast sprzedawca sprzętu elektronicznego już tak.

Po drugie wakacyjne rabaty, gratisy czy promocje na pewno zwiększą atrakcyjność produktów.

Po trzecie, może to dobry czas na rozszerzenie asortymentu, zmiany technologiczne, modernizacja. To też dobry moment na przemyślenie nowych kanałów promocji i marketingu. Stworzenie kampanii remarketingowej, pozyskanie nowego, wartościowego ruchu. A jeżeli któreś z tych narzędzi już pracują- rozbudowa zasięgu, zwiększenie list remarketingowych, optymalizacja kampanii.

Spróbuj pozytywnie spojrzeć na ten “martwy sezon”. W końcu masz chwilę czasu żeby pomyśleć o nowej reklamie i stworzeniu kampanii remarketingowej dla swojego e-sklepu. Masz moment na dokładne przygotowanie i dogranie wszystkich szczegółów, tak żeby od września ruszyć
z pełną pompą. 🙂

 

Anna Sosna